ankara boşanma avukatı

Ankara Boşanma Avukatı

Büyük umutlarla başlayan evlilik süreci, bazı durumlarda kötü bir şekilde sonuçlanabiliyor. Ankara Boşanma avukatı bu süreçte devreye girerek, sürecin daha sorunsuz geçmesi için çalışıyor.

Aslında aile birliğinin sarsılması ve sonunda da boşanma durumunun meydana gelmesi kimsenin istemediği bir durumdur. Ancak kaçınılmaz olarak gerçekleşen bir olaydır.

Boşanma Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara boşanma avukatı, anlaşmalı ve çekişmeli boşanma davalarında müvekkilleri adına müdahil olan ve aile hukuku konusunda uzman olan kişidir. Aynı zamanda aile hukuku konularında hizmet verir.

Mesela evlilik sözleşmesi, kadın ve çocuğa karşı şiddet, tedbir ve uzaklaştırma kararlarının aldırılması gibi, aile hukukunu ilgilendiren konularla da ilgilenir.

Ankara anlaşmalı boşanma avukatı aşağıdaki davalara bakar:

Anlaşmalı boşanma davaları

Aile birliğini sonlandırmaya karar veren eşlerin, aralarında anlaşarak mahkemeye başvurmaları ve dava açmalarıdır. Anlaşmalı boşanmalarda mahkemeye başvurmadan önce çiftler aralarında sözleşme imzalarlar. Sözleşmede:

• Mal paylaşımı,
  • Eğer nafaka verilecekse miktarı,
  • Çocukların velayeti,
  • Aile mülkünün tahsis edilmesi.

Gibi konular üzerinde anlaşılır.

Çekişmeli Boşanma Davaları

Zorlu ve uzun bir süreç olan çekişmeli boşanma davaları, boşanmak isteyen çiftlerin aralarında anlaşamamalarıdır. Her iki taraf da mahkemeye başvurmuş ve haklarını aramaya çalışmışlardır.

Çekişmeli boşanma davalarında özellikle Ankara boşanma avukatı hizmeti almak zorunluluktur. Çünkü bu tür davalarda birçok teknik konu çözülmeye çalışılır. Alanında uzman bir avukat yardımıyla süreç daha kolay atlatılabilir.

Çekişmeli boşanma davaları, dava nedeni olarak, aşağıdaki alt dallar olarak sıralanabilir:

• Şiddetli geçimsizlik nedeni ile açılan boşanma davaları,
  • Zina nedeniyle açılan boşanma davaları,
  • Hayata kast, kötü davranışlar ve şiddet nedeniyle açılan davalar,
  • Eşlerden birisinin suç işlemesi ve bunu alışkanlık hale getirmesi nedeniyle açılan davalar,
  • Eşlerden birisinin evi terk etmesi sonucu açılan davalar,
  • Akıl hastalığına yakalanma durumundan dolayı açılan boşanma davaları.

Yukarıda saydığımız boşanma nedenleri, aynı zamanda özel boşanma nedenleri olarak geçmektedir.

Velayet Davaları

Ankara boşanma avukatı, velayet davalarıyla da ilgilenir. Genel olarak çocukların velayeti anneye verilir. Bu konuda çoğu zaman çiftler anlaşırlar. Ancak anlaşmanın olmadığı durumlarda dava yoluyla velayetin kime verileceği kesinleşir.

Velayet konusunda çocuğun ya da çocukların da görüşü, uzman bir pedagog eşliğinde alınır.

Nafaka Davaları

Ülkemizdeki en büyük sorunlardan birisi de nafaka sorunudur. Çekişmeli boşanma davalarında çiftlerin anlaşamadığı konular arasındadır. Bir diğeri de mal paylaşımı ve tazminat konusudur.

Kanun nezdinde ve uygulamada 4 tür nafaka vardır:

İştirak nafakası

Çocuğun giderlerinin karşılanması için mahkeme tarafından belirlenen nafaka türüdür. Eğer çocuk eğitimine devam ediyorsa, eğitim hayatı bitene kadar devam eder. Yoksa 18 yaşını doldurduğunda otomatik olarak sona erer.

Tedbir nafakası

Boşanma davası bitene kadar eşlerden durumu iyi olanın, olmayana yardımı amacıyla, hakim tarafından takdir edilen nafaka türüdür. Ülkemiz şartlarında genelde kadınlar lehine verilir. Çünkü genelde ekonomik olarak dezavantajlı durumda olan kadındır.

Tedbir nafakası mahkeme bitene kadar devam eder. Ara kararın örneği ile birlikte icra mahkemesince başlatılır ve ilamsız icra usulüne göre icra edilir.

Yoksulluk nafakası

Türk Medeni Kanunu 175. Maddede detaylı bir şekilde anlatılan yoksulluk nafakası, boşanma durumunda yoksulluğa düşecek olan taraf lehine verilir. Yoksulluk nafakası belirli şartlar altında verilir:

• Yoksulluğa düşme tehlikesi olan taraflardan birinin talepte bulunması gerekir.
  • Talepte bulunan tarafın kusurunun, diğer tarafa göre daha ağır olmaması gerekir.
  • Talep eden kişinin yoksulluğa düşme tehlikesinin olması.
  • Nafaka bedelinin, ödeyecek olan tarafın mali gücüyle orantılı olması.
  • Yoksulluğa düşecek kişi erkek ise, kadının da mali gücü orantısında nafaka ödemesi.

Yardım nafakası

Taraflardan birisi diğerine yardım etmezse, yardım edilmeyen tarafın yoksulluğa düşmesini  engellemek için verilen nafaka türüdür.

Mal Paylaşımı Davaları

Evlilik her şeyin paylaşıldığı bir kurumdur. Dolayısıyla boşanma davalarında eşlerin birlikte edindikleri malların eşit bir şekilde paylaştırılması esas alınır. Evlenmeden önce edinilen mallar, mal paylaşımına konu edilmez. Yani evlenmeden önce tarafların sahip olduğu mallar yalnızca kendilerinindir.

Mesela bir doktor ile ev hanımını düşünelim. Ev hanımı olan eş eve hiçbir maddi katkıda bulunmuyor gibi gözükmektedir. Tüm maddi imkanları ise doktor sağlamaktadır. Çift boşandıkları zaman evlilik boyunca edinilen mallar eşit olarak paylaştırılır. Oysa ki ev hanımının hiçbir maddi katkısı yoktu. Ancak yasalar bu olaya, her iki tarafında hayatın akışı gereği, iş bölümü yaptıklarını kabul eder. Yani ev hanımı da aslında doğrudan para kazanmasa da, evin ekonomisine katkıda bulunmuştur.

Eğer evlilik sözleşmesinde aksi durum kararlaştırılmışsa, o zaman mallar eşit olarak ikiye bölünmez. Sözleşmede yazan hükümler geçerlidir.

Boşanma sürecinde aşağıdaki mallar çiftler arasında eşit olarak paylaştırılmaz:

• Evlenmeden önce tarafların edindiği mallar.
  • Tarafların kişisel eşyaları. Ziynet eşyası olsa bile durum aynıdır.
  • Taraflara miras yoluyla geçen mallar.
  • Eşlerden birisinin kazandığı tazminatlar. Mesela trafik kazası sonucu eşlerden birisi yaralanmış ve tazminat almaya hak kazanmıştır. Tazminat miktarı mal paylaşımına dahil edilmez.
  • Karşılıksız kazanma denilen durumlardan elde edilen kazanımlar. Mesela Milli Piyango oynayan eşin kazandığı paralar mal paylaşımına konu edilmez.
  • SGK kurumu tarafından taraflardan birisine yapılan ödemeler. Mesela sürekli iş görmezlik geliri ya da maluliyet tazminatı gibi.

Ankara’da Boşanma Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, dava sürecine girmeden önce, tarafların uzlaşması adına arabuluculuk hizmeti veriyoruz.

Daha sonra boşanma davası sürecini başlatıyoruz. Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlıyoruz ve mahkemenin istediği belgeleri, dilekçe ekine koyuyoruz.

Ankara boşanma avukatı personelimizle birlikte, evlilik sözleşmelerinin hazırlanmasında yardımcı oluyoruz.

Boşanma davalarında mal paylaşımı için gerekli olan bilgileri topluyoruz. Bu bilgileri mahkemeye sunuyoruz ve mahkemede delil olarak kullanılıyor.

Anlaşmalı boşanmalarda, davadan önce çiftler arasındaki sözleşmenin hazırlanmasına yardımcı oluyoruz.

Çocukların velayeti ile ilgili taraflara yardımcı oluyoruz. Boşanma davalarının sonucu olan tazminat davalarını açıyoruz. Müvekkillerimiz adına bu tür davaları sonuna kadar takip ediyoruz.

İstinaf ve temyiz süreçlerini yürütüyoruz.

Ankara Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara boşanma avukatı olarak, taraflar arasında uzlaşma sağlıyoruz. Her iki taraf adına da boşanma davası açıyoruz. Boşanma davalarının sonuçlarına göre tazminat davası açıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Nafaka ve tazminat borçlarının ödenmemesi durumunda, taraflara tebligat göndererek haciz işlemlerini başlatıyoruz.

Tarafların anlaşmalı boşanma için sözleşme hazırlamalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca çocukların velayeti konusunda anlaşmak isteyen çiftlere yardımcı oluyoruz.

Ankara Boşanma Avukatı Hizmeti

Ankara boşanma avukatı yardımıyla, hak kaybına uğramadan hakkınızı alabilirsiniz. İyi bir avukatın ise alanında uzman ve boşanma davalarında deneyimli olması gerekir.

Ankara boşanma avukatı, dürüst ve güvenilir olmalıdır. Aynı zamanda profesyonel davranmalıdır. Çünkü özellikle çekişmeli boşanma davalarında çiftler arasında arabuluculuk görevinin yerine getirilmesi gerekebilir. Taraflar bir araya geldiğinde gerginlik çıkabilir ve bu aşamada profesyonel bir avukat, taraflar yatıştırıcı role sahiptir.

Ankara boşanma avukatı; ceza hukukuna, icra ve iflas hukukuna, tazminat hukukuna ve medeni hukuka da hakim olmalıdır. Çünkü boşanma davalarını tüm bu saydığımız hukuk dalları ilgilendirmektedir. Daha doğrusu ilgili mahkemeler tarafından hüküm verilirken tüm bu hukuk dallarına başvurulur.

İyi bir boşanma avukatı, dava sürecinden sonraki icra ve haciz işlemlerini de sonuna kadar takip eder ve kısa süre içerisinde sonuçlandırır. Genelde ülkemizde nafaka ve tazminat kararlarının icrasında sorunlar çıkabilmektedir. Burada devreye avukatın tecrübesi girmektedir. Çünkü birçok durumda geç kalındığında, hak alması gereken taraf mağdur olmaktadır.

Ankara Boşanma Avukatı Ücretleri

Ankara boşanma avukatı ücretleri ile ilgili birçok kişinin sorusu bulunmaktadır. İlgili yasalara göre dijital platformlarda net ücret bilgisinin verilmesi yasaktır.

Genel olarak avukat vekalet ücretleri aşağıdaki kriterlere göre belirlenmektedir:

• Dosya durumuna,
  • Dava dosyasının zorluk derecesine,
  • Avukatın dava dosyasına harcayacağı zamana,
  • Davanın ortalama bitiş süresine.

Davanın zorluk ve önem derecesi, vekalet ücretinin de yüksek olmasını gerektirir. Her ne kadar barolar birliği tarafından her yıl yayımlanan ücret tarifesinin altında vekalet ücretinin alınması söz konusu olmasa da, taban ücretlerin üzerinde ücretler talep edilebilir.

Mesela ceza ve ağır ceza davalarında danışmanlık ve vekalet ücretleri, diğer dava türlerine oranla daha fazladır. Çünkü bu davalar daha zorlu ve daha uzun süre alan davalardır.

Aynı şekilde çekişmeli boşanma davaları da zorlu ve uzun bir süreçte sonuçlanmaktadır. Bu yüzden bu davalara istenen vekalet ücretleri de fazla olabilmektedir.

Bir dava için vekalet ücretini net öğrenmek istiyorsanız, vekalet vermek istediğiniz avukata bu konuda danışabilirsiniz. Avukat gerekli bilgileri sizden aldıktan sonra, vekalet ücreti hakkında da size detaylı bilgi verecektir.

Boşanma Avukatı ile Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Taraflar Ankara boşanma avukatı yardımıyla boşanma davası açabilirler. Taraflar öncelikle avukata başvuruda bulunur. Avukat taraflardan ön bilgi alır. Mevcut olan mallar, çocukların durumu ve nafaka konuları ile ilgili bilgi paylaşımı yapılır.

Daha sonra Ankara boşanma avukatı, elindeki delillerle birlikte aile mahkemesine boşanma için başvuruda bulunur. Başvuru dilekçesini hazırlayarak, mahkemenin tevzi bürosuna verir. Bu aşamadan sonra dava süreci başlamıştır.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Alanında uzman ve deneyimli Ankara avukat ile boşanma davaları biraz daha kısa sürebilir. Anlaşmalı boşanma davaları en fazla iki celsede sonuçlanır. Çünkü çiftler aralarında sözleşme hazırlamışlar ve mahkemeye sunmuşlardır. Yani kendi aralarında anlaşmışlardır.

Adalet Bakanlığı, boşanma davalarında ortalama olarak 300 gün gibi bir süre öngörmüştür. Bu süre genel olarak çekişmeli boşanma davaları için geçerlidir.

Boşanma avukatı ücretleri ne kadar?

Boşanma davaları için vekalet ve danışma ücretleri  hakkında bilgi almak için bizleri hemen arayın.

Ankara’da boşanma avukatını nasıl bulabilirim?

Genç Hukuk Bürosu olarak uzman ve deneyimli avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

Boşanma avukatı ne yapar?

Taraflar adına boşanma davası açar. Boşanma sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım eder. Arabuluculuk hizmeti verir.

Boşanma davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Çiftlerin ikamet ettikleri yerdeki yer mahkemesi görevli ve yetkilidir.