Ankara Anlaşmalı Boşanma Avukatı

4721 sayılı Türk Medeni Kanununda anlaşmalı boşanma şartları detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Anlaşmalı boşanma davalarının da temel dayanağıdır. Ankara anlaşmalı boşanma avukatı ise Türk Medeni Kanunu çerçevesinde müvekkillerinin haklarını savunmaya çalışır.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara en iyi anlaşmalı boşanma avukatı, anlaşmalı boşanma davalarında deneyimli ve Türk Medeni Kanunu ve diğer ilgili kanunlarda uzman olan hukuk fakültesi mezunudur.

Mesleği ve deneyimi gereği Ankara anlaşmalı boşanma avukatı aşağıdaki davalar ve konularla ilgilenir.

Anlaşmalı Boşanma Nedir?

Aile birliğinin temelinden sarılması sonucu çiftler boşanırlar. Bu bir zorunluluktur. Anlaşmalı olarak boşanmak isteyen çiftler,  boşanma davasına konu olan unsurları kendi aralarında hallederler ve bunu yazıya dökerler. Bu şekilde gerçekleşen boşanma davalarına, anlaşmalı boşanma davası adı verilir.

Uygulamada bir de çekişmeli boşanma davası vardır. Taraflar hiçbir konuda ya da birçok konuda anlaşamamışlardır. Anlaşmazlık olan konularda hakimin karar vermesi gerekecektir.

Anlaşmalı boşanma davasında her iki taraf ya kendileri, ya da avukatları yardımıyla anlaşma protokolü hazırlarlar. Protokol her iki tarafça imzalanır ve mahkemeye sunulur.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı ile Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Ankara anlaşmalı boşanma avukatı yardımıyla anlaşmalı boşanma davası açılabilir. Avukatın her iki tarafın imzaladığı anlaşma protokolünü hazırlaması gerekir. Daha doğrusu deneyimli ve uzman bir avukatın bu protoklü hazırlaması yararlı olacaktır.

Her iki taraf avukatları aracılığıyla mahkemeye başvurarak dava sürecini başlatır. Tek bir tarafın dava açması ve diğer tarafın davayı kabul etmesi de yeterli olacaktır. Aile mahkemelerine avukatlar tarafından anlaşma protokolü ve dava dilekçesi ile başvuruda bulunulur. Böylelikle dava süreci başlamış olur.

Anlaşmalı boşanma davası açmadan önce aşağıdaki hususların taraflarca karara bağlanmış olması gerekir:

• Çocuk üzerinde kimin velayet hakkı vardır?
  • Nafaka talebi var mıdır?
  • Mal paylaşılması talebi var mıdır?
  • Maddi ve manevi tazminat talebi var mıdır?

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşma protokolünde:

• Velayet,
  • Maddi ve manevi tazminat,
  • Nafaka,
  • Çocukların velayeti,
  • Aile konutu şerhi koyulması,
  • Mal paylaşımı

Gibi konuların taraflarca kabul edilmiş olması gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları

Türk Medeni Kanunu madde 166/3 uyarınca boşanma davasının açılabilmesinin ilk şartı, aile birliğinin temelden sarsılmış olması gerekir. Her iki taraf anlaşma protokolünde mutabık kalmalıdır. Ayrıca tarafların anlaşma protokolünde mutabık kaldıkların hakim önünde sözlü olarak ve hür iradeleri ile ifade etmeleri gerekir.

Ankara’da Anlaşmalı Boşanma Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara boşanma hukuku avukatı ofisimize başvuran müvekkillerimize öncelikle süreç hakkında bilgi veriyoruz. Daha sonra taraflar adına boşanma protokolü hazırlıyoruz. Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlayarak ve ekine anlaşma protokolünü koyarak, ilgili mahkemelerde dava sürecini başlatıyoruz.

Türkiye’nin en iyi boşanma avukatları ile sizlere hizmet veriyoruz.

Boşanma avukatı Ankara yardımıyla boşanma davalarında hazır bulunarak, anlaşma protokolünün hakim tarafından incelenmesini sağlıyoruz. Protokolde hakimin düzenlediği kısım varsa, yeniden düzenleme için süre talep ediyoruz.

Anlaşmalı Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

En kısa süren davalardan birisi de anlaşmalı boşanma davalarıdır. Ortalama olarak 2 ay kadar sürer. Bazı durumlarda 1 ayda ve tek celsede boşanma işlemi gerçekleştirilir.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Boşanma avukatları olarak müvekkilerimize danışmanlık hizmeti veririz. Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlayarak dava sürecini başlatırız.

En iyi boşanma avukatı personelimizle anlaşma protokollerinin hazırlanmasını sağlarız. Taraflarca hazırlanan protokolü inceleyerek, eksik ve hatalı yönleri düzeltiriz.

Boşanma Avukatı Nasıl Seçilir?

İyi bir Ankara boşanma avukatı seçimi yapabilmek için, avukatın daha önce kazandığı davalara, hazırladığı anlaşma protokolüne ve uzmanlığına bakmak gerekir.

En iyi boşanma avukatları, üzerlerine aldıkları davaları kısa sürede sonuçlandırırlar. Avukatların internet sitelerini inceleyerek ve internet üzerinde yer alan haklarındaki yorumlara bakarak iyi bir avukat seçimi yapabilirsiniz.

Ankara Boşanma Avukatı Tavsiye

Alanında uzman ve deneyimli Ankara’nın en iyi boşanma avukatları yardımı almak için bizleri hemen arayabilirsiniz.

Ankara Anlaşmalı Boşanma Avukatı Ücretleri

Ortalama olarak anlaşmalı boşanma davalarında avukatlar tarafından uygulanan ücret 27.000 TL kadardır. Bu ücret avukatın tecrübesine ve yaptığı işin niteliğine göre farklılık gösterebilir.

Bazı avukatlar, dava değerinin %15’i oranında pay talep ederek de sizlere vekalet edebilirler.

Ankara Boşanma Davaları Masrafları

Tanık giderleri, mahkeme harçları, dava açma masrafı, bilirkişi giderleri ve tebligat masrafları gibi boşanma davasıyla ilgili olan harcamalar ortalama olarak 1000-2000 TL civarındadır.

Ayrıca dava sırasında hakim tarafından belirlenen ek ücretler de olabilir.

Esas olarak anlaşmalı boşanma davalarında mahkeme masraflarının diğer mahkemelere oranla daha düşük olduğunu söyleyebiliriz.

Boşanma Davalarına Hangi Mahkemeler Bakar?

Davanın açıldığı yer mahkemeleri, boşanma davalarına bakmakla yetkili ve görevlidir. Eğer yer mahkemesi bulunmuyorsa, asliye hukuk mahkemeleri de yetkili ve görevli olarak boşanma davalarına bakar.

Ankara Boşanma Avukatının Boşanma Davalarına Etkileri

İyi  bir Ankara anlaşmalı boşanma avukatı ile zaman ve para kaybına uğramazsınız. Uzman ve deneyimli bir avukat, eksiksiz ve hatasız boşanma protokolü hazırlar. Ayrıca tarafların anlaşma protokolünde anlaşamadıkları noktalarda mutabık kalmalarını sağlayabilir.

Anlaşmalı Boşanma avukatı ücretleri ne kadar?

Boşanma davası başta olmak üzere tüm avukatlık ücretleri için bizleri arayarak, detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ankara’da en iyi anlaşmalı boşanma avukatını nasıl bulabilirim?

En iyi Ankara anlaşmalı boşanma avukatı hizmeti almak için bizleri mutlaka arayın.

Anlaşmalı Boşanma avukatı ne yapar?

Müvekkilleri adına boşanma davalarını açar ve süreci sonuna kadar takip eder. Taraflar arasında anlaşma protokolünün hazırlanmasını sağlar. Anlaşma protokolünde taraflara yardımcı olur.

Anlaşmalı Boşanma davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Eşlerin bulunduğu yerleşim yerine yakın olan aile mahkemeleridir. Eğer yerleşim yerinde yer mahkemesi yoksa, asliye hukuk mahkemeleri de anlaşmalı boşanma davalarında yetkili ve görevlidir.