Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar

Cinsel İstismara Bakan Avukatlar

5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 102-103-104 ve 105. Maddeleri, cinsel suçlar ile ilgilidir. Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar, Türk Ceza Kanununun ilgili maddelerine göre müvekkillerinin haklarını savunur.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar, Türk Ceza Kanununun ilgili maddeleri gereğince, cinsel saldırıya uğramış ve mağdur olmuş kişilerin haklarını savunan, hukuk fakültesi mezunu olan kişidir.

Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar uzmanlıkları ve deneyimleri gereği, aşağıdaki davalarla ilgilenirler.

TCK 102/1 Basit Cinsel Saldırı Suçu

Mağdurun bedenine temasta bulunma suçudur. Bu suçta mağdur ile cinsel ilişkiye girilmemiştir. Ancak kişinin rızası olmadan bedenine dokunulmuştur. Yani beden dokunulmazlığı ihlal edilmiştir. Bu konuda TCK madde 102/1 basit sarkıntılık etme suçu olarak tanımda bulunmuştur. Basit cinsel saldırı suçunun cezası beş yıldan on yıla kadar hapis cezasıdır.

Eğer basit cinsel saldırı suçu sarkıntılık düzeyinde kalmışsa, suçu işleyen kişi 5 yıl hapis cezası ile cezalandırılır.

TCK 102/2-3 Nitelikli Cinsel Saldırı

Mağdurun cinsel organına, organ ya da sair cisim sokulması olarak tanımlanır. Bu suçun bir diğer adı da tecavüz suçudur. Suçun sabit sayılabilmesi için mağdur olan kişinin cinsel organına suçu işleyen kişinin cinsel organının ya da çeşitli cisimlerin girmiş olması gerekir. Mesela vajinaya; penis, şişe, sopa, cop, kalem gibi cisimlerin sokulması, nitelikli cinsel saldırı suçunun işlenmesi demektir.

Bu suçu işleyen kişi ya da kişilere on iki yıldan az olmamak üzere hapis cezası verilir. Eğer suç işeyen kişi suçu eşine karşı işerlerse soruşturma ya da kovuşturmanın yapılabilmesi için mağdur olan eşin şikayet etmesi gerekir.

Eğer nitelikli cinsel saldırı suçu aşağıdaki şekillerde işlenmişse:

• Bedenen ya da ruhen kendisini savunamayacak durumda bulunan kişi ya da kişilere karşı,
  • Kamu görevinin sağladığı nüfuzu kötüye kullanarak suçun işlenmesi,
  • Üçüncü derece akraba dahil olmak üzere suçu işleyenler; üvey baba, üvey ana, üvey kardeş ya da evlat edinilenler ise,
  • Suç silahla ya da birden fazla kişi ile işlenmişse,
  • İnsanların toplu olarak bulunduğu alanlardan yararlanarak işlenmişse,

Verilecek olan ceza yarı oranında artırılır.

Ankara’da Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, cinsel suçlardan dolayı mağdur olan kişilerin savunmasını gerçekleştiriyoruz. İlgili mahkemede, müvekkilimiz adına davaya müdahil oluyoruz.

Cinsel saldırı suçları şikayete tabidir. Ancak olayın kolluk kuvvetleri tarafından öğrenilmesi durumunda, savcılık olaya dahil olur. Yani şikayet bağlı olmadan savcılık soruşturma başlatır. Kovuşturmanın ardından suçu işleyen kişi gözaltına alınır ve mahkemeye sevk edilir.

Burada devreye Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar girer. Hukuk büromuz cinsel suçlardan dolayı mağdur olanlara yardım etmektedir. Ya da iftira suçuna uğramış kişilerin de haklarını savunmaktadır.

Davada tanıkların dinlenmesi ve dava süreci boyunca tüm bilgileri değerlendirerek, müvekkillerimizin savunmasını gerçekleştiririz.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar ile Cinsel Suçlar Davası Nasıl Açılır?

Cinsel suçlar ceza ve ağır ceza mahkemelerinde görülürler. Dolayısıyla Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar, davaya yalnızca müdahil olurlar. Yani dava açamazlar. Davayı ise cumhuriyet savcıları açar.

Cinsel Suç Davaları Ne Kadar Sürer?

Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar yardımıyla dava süreçleri kısalabilir. Ancak ceza ve ağır ceza davaları genel olarak uzun sürmektedir. Cinsel suçlarla ilgili davalar genel olarak 1-2 yıl arası sürer. Eğer dava temyiz edilmişse bu süre 4-5 yıla kadar uzayabilmektedir. Bazı davalar ise bahsettiğimiz sürelerden daha fazla olabilir.

Ankara Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara avukat olarak, müvekkillerimizin temsilini ceza ve ağır ceza davalarında yapıyoruz. Müvekkilimiz adına tüm savunmaları gerçekleştiriyoruz. Cinsel saldırı suçlarındaki delilleri mahkemeye sunuyoruz.

Ankara cinsel suçlara bakan avukatlar olarak, müvekkilimiz adına tüm girişimleri gerçekleştiriyoruz.

Cinsel suçlara bakan avukatların ücretleri ne kadar?

Ücretler hakkında, hukuk büromuzu arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ankara’da cinsel suçlara bakan avukatı nasıl bulabilirim?

Ankara ilindeki avukatı, Genç hukuk bürosundan bulabilirsiniz.

Cinsel Suçlara Bakan Avukatlar neler yapar?

Sanık ve müştekilerin savunmasını gerçekleştirir. Tutuklama kararlarına itiraz eder. Cinsel suçlarla ilgili davalara katılır.

Cinsel Suçlar davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ceza, ağır ceza ve sulh ceza mahkemeleri görevli ve yetkilidir.