ankara arabulucu avukatı

Arabulucu Avukatı

6325 Sayılı hukuk uyuşmazlıklarında arabuluculuk kanunu, 22.06.2012 tarihinde yürürlüğe girmiş ve girmesinden itibaren, birçok konuda dava açılmadan önce Ankara arabulucu avukatı hizmeti alınması zorunlu hale gelmiştir.

Bu kanunun çıkmasındaki amaç, mahkemelerin yükünü almak ve kişilerin zorlu dava süreçlerine girmesinin önüne geçmektir.

Arabulucu Avukat Nedir?

Ankara arabulucu avukatı, birçok konuda anlaşmazlık yaşayan kişiler arasında uzlaşma sağlayan kişidir. Uzmanlığı ve tecrübesi gereği, hukukun birçok dalında hizmet verir.

Taraflar arasında bir tür hakem hizmeti gören Ankara arabulucu avukatı, zorunlu arabuluculuk hizmetinde aşağıdakileri yapar.

Taraflardan birisi ya da ikisi, arabuluculuk hizmeti için Ankara arabulucu avukatı başvurusunda bulunur. Taraflar dilerlerse tek başlarına, dilerlerse de yasal vekilleri ile birlikte, arabuluculuk toplantılarına katılabilirler.

İkinci aşamada taraflar sorunlarını dile getirirler. Aynı zamanda yasal vekilleri, konu hakkında görüşlerini bildirirler. Arabulucu toplantısı avukatı ofisi ya da arabulucu ofislerinde gerçekleştirilir.

Hakem avukat tarafından sorun anlaşılmaya çalışılır. Aynı zamanda temel sorunlar belirlenir.

Üçüncü aşamada sorunun giderilmesi adına tarafların konu hakkındaki istek ve görüşleri dinlenir. Aslında bu aşama bir tür pazarlık aşamasıdır. Bu aşamada Ankara arabulucu avukatı önemli rol oynar. Çünkü tarafların anlaşabileceği seçenekleri net bir şekilde ortaya koyar.

Son aşamada Ankara arabulucu avukatı yardımıyla çözüm ortaya koyulur. Bu aşamada taraflar anlaşırlar ve dava sürecine girmeden iş tatlıya bağlanmış olur. Bir diğer senaryoda ise taraflar anlaşamazlar ve dava açma yoluna giderler. Her koşulda da toplantıda gerçekleştirilen tüm görüşme detayları kayıt altına alınır. Çünkü bu kayıtlar kanunidir ve gerektiğinde mahkemeye sunulurlar.

Eğer taraflar arasında anlaşma sağlanmışsa, yazılı bir anlaşma imzalanır.

Arabulucu Türleri Nelerdir?

Zorunlu ve isteğe bağlı olmak üzere, arabuluculuk hizmeti iki kapsamda değerlendirilir.

Zorunlu Arabuluculuk

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’nun 73/A maddesi gereğince, Tüketici mahkemelerine başvurmadan önce zorunlu arabuluculuk hizmeti almak gerekir.

Bazı davaları açabilme şartı, zorunlu arabuluculuk hizmeti ile bağlantılıdır. Yani dava açabilmek için arabuluculuk hizmeti yasayla zorunlu kılınmıştır. Eğer arabulucu hizmeti almadan dava açılırsa reddedilir. Mesela Tazminat davalarının birçoğu zorunlu arabuluculuğa tabidir.

6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 5/a maddesi gereğinde ve Türk Ticaret Kanununun 4. Maddesi uyarınca belirtilen tüm davalarda arabulucu şartı vardır.

7306 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu madde 3 gereğince konu olan uyuşmazlıkların hepsinde arabuluculuk şartı vardır. Ayrıca 4857 sayılı İş Kanunu madde 21/5 kapsamında ulan uyuşmazlıklarda da arabulucu şartı aranır.

Aşağıdaki davalarda da arabulucu şartı aranır:

• İşe iade davaları,
  • Kıdem tazminatı davaları,
  • İhbar tazminatı davaları,
  • Fazla çalışma ücreti davaları,
  • Özlük haklarıyla ilgili davalar,
  • İşçi ve işverenin birbirlerine hakaret etmesi ile ilgili davalar,
  • Her türlü ticari davalar.

İhtiyari Arabuluculuk

Dava açmak için şart olmayan arabuluculuk hizmetidir. Yani taraflar isterlerse Ankara arabulucu avukatı hizmeti alabilirler. Dilerlerse de dava açarak uyuşmazlıklarını giderme yoluna gidebilirler.

Ankara’da Arabulucu Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, bize başvuruda bulunan taraflar arasındaki uyuşmazlığı çözmek için çalışırız.

İş ve ticaret konularında anlaşmazlığa sahip taraflardan birisi başvuruda bulunduğunda, diğer taraf da arabulucu toplantısına katılmak zorundadır. Eğer taraflardan birisi toplantıya katılmazsa, dava açılması durumunda; avukatlık ücreti, harçlar, bilirkişi ücreti ve diğer giderler, katılmayan kişi tarafından ödenir.

Ankara avukat personelimizle tarafların uyuşmazlık konusunu tespit ediyoruz. Yani öncelikle sorunun ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Daha sonra sorunun çözümü adına taraflara çözüm önerilerini sunuyoruz. Sorunla ilgili taraflardan gerekli olan bilgi ve belgeleri talep ediyoruz. Arabuluculuk yasasına göre taraflar, kendilerinden istenen belgeleri tamamlamak zorundadır.

Çünkü toplantıda görüşülen her şey ve elde edilen belgeler, eğer uyuşmazlık devam ederse ve dava süreci başlarsa, mahkemeye teslim edilir.

Arabulucu hizmeti için ödeme, katılan taraflardan birisi tarafından yapılabileceği gibi, her iki kişi tarafından eşit miktarda da yapılabilir. Yani taraflardan birisi ödemenin tamamını üstlenebilir.

Her iki tarafa belirlenen bir günde randevu veririz. Konu detaylı bir şekilde taraflarca tartışılır. Sorun ortaya konur ve Ankara arabulucu avukatı tarafından sorunun çözüm önerileri taraflara sunulur. Eğer taraflar önerilerden birisini kabul ederse anlaşma sağlanmış olur. Bu durumda sözleşme metni hazırlarız ve tarafların anlaşma sağladığı resmi olarak gerçekleşir.

Arabulucu Avukatın Görevleri Nelerdir?

Ankara arabulucu avukatı aşağıdaki görevleri yerine getirir:

• Arabulucu avukat tarafsız olarak görevini yerine getirir. Her iki tarafa da aynı mesafededir.
  • Birçok hukuk dalında uzmandır. Ya da uzman olduğu hukuk dalında arabulucu hizmeti verir.
  • Uyuşmazlıklara çözüm odaklı yaklaşır.
  • Birçok durumda toplantılarda gerginlik yaşanabilir. Bu gibi durumlarda arabulucu avukatı ortamı yatıştırır ve tarafları birbirinden korur.
  • İnsan psikolojisinden anlar.
  • Konuyla ilgili ihtilaf noktalarını çok iyi tespit eder. Böylece tarafların aklına gelmeyen ama çözüm odağı olan noktaları, tarafların görmesini sağlar.
  • Farklı alternatifler sunar. Böylece taraflar düşünemedikleri alternatifleri kabul edebilirler.
  • Arabulucu toplantısında hiçbir nokta belirsiz kalmaz. Tüm detaylarıyla açıklığa kavuşturulur.

Arabulucu Hizmetinin Faydaları Nelerdir?

Zorlu ve yıpratıcı dava süreçleri yaşanmamış olur. Ayrıca:

• Taraflar dava maliyetinden kaçınmış olur.
  • Uzlaşma sayesinde taraflar tekrar barışabilir. Belki de mahkeme sürecinde böyle bir durum ortaya çıkmayacaktır.
  • Hızlı ve kolay çözüm imkanı sunar.
  • Tam anlamıyla gizlilik esastır.
  • Arabulucu toplantısında yapılan tüm görüşmeler kaydedilir. Ayrıca toplantıda kullanılan belgeler de saklanır. Eğer toplantıda anlaşma sağlanamazsa, toplantı kayıtları ve belgeler mahkemeye sunulur. Böylece kimse haksızlığa uğramamış olur.
  • Ankara arabulucu avukatı gözetiminde gerçekleştiği için son derece güvenilirdir.
  • Mahkemelerin yükünü azaltan faydalı bir uygulamadır.

Zorunlu arabuluculuk yasası ile ilgili mevzuat metninin tamamına, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6325.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Arabulucu avukat ücretleri ne kadar?

Arabulucu hizmetlerinde alınan ücretler hakkında detaylı bilgileri, bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Ankara’da arabulucu avukatını nasıl bulabilirim?

Tüm hukuk branşlarında uzman avukat personelimizle, arabuluculuk hizmetinde sizlere yardımcı olmaya hazırız.

Arabulucu avukatı ne yapar?

Tarafları bir araya getirerek, sorunun hızlı çözülmesine yardımcı olur.

Arabulucu avukat ücretini kim ödüyor?

Arabulucu ücretini tek taraf ödeyebileceği gibi, iki tarafta eşit bir şekilde ödeyebilir.