Ankara dolandırıcılık suçu davası avukatı

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı

5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 158. Maddesi, dolandırıcılık suçu ve cezasını açıkça tanımlamış ve detaylandırmıştır. Ankara dolandırıcılık suçu davası avukatı, ilgili yasa maddesine göre müvekkillerinin savunmasını gerçekleştirir.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara dolandırıcılık suçu davası avukatı, Türk Ceza Kanunu konusunda uzman olan kişidir.

Ankara dolandırıcılık suçu davası avukatı, uzmanlığı gereği aşağıdaki davalara konu olan suçlarla ilgilenir.

Nitelikli Dolandırıcılık

Türk Ceza Kanunu madde 158’de bu suçun unsurları açıkça tanımlanmıştır. Dolandırıcılık suçunun nitelikli olarak kabul edilebilmesi için aşağıdaki şartları taşımış olması gerekir:

• Din istismarı yapılması,
  • Kişi ya da kişilerin içinde bulundukları zor durumdan istifade edilmesi,
  • Kişi ya da kişilerin algı zayıflığından yararlanılması,
  • Dolandırıcılık için kamu kurum ve kuruluşlarının araç olarak kullanılması,
  • Basın yayın kuruluşların sağladığı kolaylıklardan yararlanılması,
  • Ticari faaliyet sırasında suçun işlenmesi,
  • Serbest meslek sahiplerinin mesleklerine duydukları güveni kötüye kullanarak suçun işlenmesi,
  • Sigorta poliçelerinden kaynaklanan bedeli almak amacıyla suçun işlenmesi.

Nitelikli dolandırıcılık suçları da kendi aralarında bazı türlere ayrılmıştır. Ceza davalarına konu olan bu suçlar, aşağıda detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

Dinin İstismar Edilmesiyle İşlenen Suçlar

Din bir inanç sistemidir ve dine inanan kişilerde inanç duyguları gelişmiştir. Nitelikli dolandırıcılık suçunda din araç olarak kullanılabilir. Din mensupların inançları kötüye kullanılarak dolandırıcılık suçu işlenebilir ki bu durumun birçok örnekleri yaşanmıştır.

Mesela yalnızca Müslümanlara ait olan konutların inşa edileceğinin duyurulması ve Müslüman olan kişilerden önden para toplanması, ancak vaat edilen konutların yapılmaması, bu duruma verilecek en güzel örnektir.

Türk Ceza Kanunu 158/1-a maddesinde dinin istismar edilmesi suretiyle dolandırıcılık suçunun işlenmesi durumu ve verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

Kişinin İçinde Bulunduğu Zor Durumdan Yararlanarak İşlenen Suçlar

TCK 158/1-b maddesinde kişinin içinde bulunduğu tehlikeli durumdan yararlanılarak dolandırıcılık suçu işlenmesi detaylı bir şekilde tarif edilmiştir. Mesela kişi önemli bir hastalıktan mustariptir ve kendisini bu sıkıntıdan kurtaracağını söyleye kişi ya da kişiler tarafından kandırılmıştır. Bu kişiler hasta olan kişiden para almış ve vaat ettikleri eylemi gerçekleştirmemişlerdir.

Kişi ya da Kişilerin Algılama Zayıflığından Yararlanılarak İşlenen Suçlar

TCK 158/1-c maddesinde bu suç unsuru; mağdur olan kişinin algısının zayıf olması, sarhoş olması, aklının zayıf olması, hastalık ya da kaza sonrasında akli yeteneklerinin zayıf olması durumundan yararlanarak, bu durumda olan kişilerin dolandırılması olarak tarif edilir.

Kamu Kurum ve Kuruluşları Araç Olarak Kullanılarak İşlenen Suçlar

TCK 158/1-d maddesinde bu suç unsuru; barolar, odalar, sendikalar gibi kamu kurumlarının araç olarak kullanılarak dolandırıcılık suçunun işlenmesidir. Şeklinde tarif edilir.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Zararına Olacak Şekilde İşlenen Suçlar

TCK 158/1-e maddesinde bu suç unsuru, nitelikli dolandırıcılık suçunun kamu kurumlarına karşı işlenmesi ve böylece kamu kurumlarının zarara uğratılması olarak tanımlanır.

Bilişim Sistemlerinin Kullanılması Yoluyla İşlenen Nitelikli Dolandırıcılık Suçu

Bilgisayar, internet ve bazı yazılımlar kullanarak dolandırıcılık suçunun işlenmesi, TCK 158/1-f maddesine göre bilişim sistemleri kullanılması yoluyla işlenen nitelikli dolandırıcılık suçunu oluşturur.

Banka veya Kredi Kurumunun Araç Olarak Kullanılması Suretiyle İşlenen Suçlar

Nitelikli dolandırıcılık suçunda banka ya da kredi kurumlarının araç olarak kullanılmasıdır. Bu tür suçlar genelde bu kurumlarda çalışan kişiler tarafından işlenebilir. TCK 158/1-f maddesinde bu suç ve cezası kapsamlı bir şekilde tanımlanmıştır.

Basın ve Yayın Araçlarının Sağladığı Kolaylıklardan Yararlanılarak İşlenen Suçlar

TCK 158/1-g maddesinde dolandırıcılık suçunun basın ve yayın araçları kullanılarak işlenmesi durumu ve bu suça verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.

Günümüzde internet ve sosyal medya da bir tür basın ve yayın aracı olarak kabul edilebilir. Kanun maddesine göre basın yayın araçları; yazılı, görsel, işitsel ve elektronik her türlü kitle iletişim aracı olarak tanımlanmaktadır.

Tacir ya da Şirket Yöneticisi Olan veya Şirket Adına Hareket Eden Kişilerin veya Kooperatif Yöneticilerinin Gerçekleştirdiği Dolandırıcılık Suçları

TCK 158/1-h maddesine göre, tacir ya da şirket yönetici olan kişiler, bünyesinde hizmet verdikleri şirketi dolandırmış olabilirler. Bu durumda bu kişilerin işlediği suç, bu kanun maddesi kapsamına girer. Aynı şekilde kooperatif yöneticisi olan kişilerin işlediği suçlar da bu kanun kapsamındadır.

Bu kanun maddesi, şirkette ya da kooperatifte üst düzey yönetici konumunda bulunan kişilerin, suçu daha kolay işleyebilme kabiliyetlerinin ve imkanlarının bulunduğuna dikkat çeker.

Serbest Meslek Sahibi Kişilerin İşlediği Dolandırıcılık Suçları

Mesleklerinden dolayı kendilerine duyulan güveni kötüye kullanarak, kişi ya da kişileri kandıran ve dolandıran kimseler, TCK 158/1-i maddesine göre nitelikli dolandırıcılık suçunu işlemiş olurlar.

Kredi Açılmasını Sağlamak Amacıyla İşlenen Dolandırıcılık Suçları

Bankalardan, kredi veren kuruluşlardan ya da finans kuruluşlarından kredi almak için gerçek dışı beyanlarda bulunan kişiler, nitelikli dolandırıcılık suçunu işlemiş olurlar. Mesela bankadan kredi çekmek için sahte evrak düzenleyen kişiler bu suçu işlemiş olurlar. Bu durum, TCK 158/1-j maddesinde detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.

Sigorta Bedelini Almak Amacıyla Yapılan Dolandırıcılık Suçları

Sigorta poliçeleri, sigorta şirketleri ile kişiler arasındaki yasal sözleşmelerdir. Eğer kişi, sigorta şirketinden tazminat almak için sahte belge düzenlerse ya da sahte bir senaryo üretirse, nitelikli dolandırıcılık suçunu işlemiş olur. Mesela sigortalı olan arabasını bilerek yakan ya da uçurumdan aşağı bilinçli bir şekilde atan kişi bu suçu işlemiş olur.

Suç unsuru ve detayları, TCK 158/1-k maddesinde detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.

Kamu Görevlisi, Banka, Sigorta Kurumları ya da Kredi Kuruluşları ile İrtibatı Olduğunu Söylemek Suretiyle Yapılan Dolandırıcılık Suçları

Dolandırıcıların kendilerini kamu görevlisi, sigorta kurumu yetkilisi ya da kredi kuruluşları yetkilisi olarak tanıtmaları ve dolandırıcılık faaliyetinde bulunmalarıdır. Bu suç unsuru, TCK 158/1-l maddesinde açıkça tanımlanmıştır.

Ayrıca bu konuda örnek teşkil edecek Yargıtay kararı vardır. ilgili kararda: “…Sanığın şikayetçiyi telefon ile arayarak kendisini polis memuru olarak tanıttığı ve telefonu “savcı bey” diyerek birisine verdiği, arkadan telsiz seslerinin geldiği, şikayetçiye “sizin telefon numarasına 28-29 tane telefon açılmış sizi dolandırıyorlar, bu hatları kullanan şahısları yakalamamız için size vereceğim hesap numaralarına para yatırın, parayı çekerken şahısları yakalayacağız” dediği, şikayetçinin de 15.925 TL ve 15.800 TL’yi sanığın adına olan hesap numarasına yatırdığı, paranın sanık tarafından çekildiği iddia olunan olayda; kişinin kendisini kamu görevlisi veya banka, sigorta ya da kredi kurumu çalışanı olarak tanıtması veya bu kurum ve kuruluşlarla ilişkili olduğunu söylemesi suretiyle” dolandırıcılık suçunun, 02.12.2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6763 sayılı Kanunun 14. maddesi ile TCK’nın 158. maddesine “l” bendi olarak eklenmiş olması, 5235 sayılı Kanunun 11. maddesi gereğince bu maddede yazılı suçlarla ilgili davaya bakma görevinin asliye ceza mahkemesine ait olmayıp üst dereceli ağır ceza mahkemesine ait ve bu düzenlemenin sanık lehine olması karşısında, görevsizlik kararı verilmesi gerekir.” (Y23CD-K:2016/11250).”

İfadeleri yer almaktadır.

Nitelikli dolandırıcılıkla ilgili diğer suç unsurları aşağıda sıralanmıştır:

• Kamu görevlileriyle ilişkisi olduğunu söyleyip nitelikli dolandırıcılık yapanlar (TCK 158/2),
  • Hukuki ilişkiye dayanan alacağı tahsil etmek istediğini söyleyenler (TCK madde 159).

Yukarıda türlerini sıraladığımız nitelikli dolandırıcılık suçunun cezası 3 yıldan 10 yıla kadar hapis cezasıdır. Ayrıca 5 bin güne kadar adli para cezası söz konusudur.

Basit Dolandırıcılık Suçu

TCK madde 157’de basit dolandırıcılık suçu detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. Bu suçun cezası ise 1 yıldan 5 yıla kadar hapis cezası ve 5 bin güne kadar adli para cezasının verilmesidir.

Ankara’da Dolandırıcılık Suçu Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Yukarıda detaylı bir şekilde sıraladığımız suçlardan adınıza dava açılmışsa ve bu suçları işlemediğinizi düşünüyorsanız, Ankara hukuk bürosu olarak sizlere yardımcı oluyoruz. Ayrıca mağdur olan tarafın da vekilliğini üstleniyoruz.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı ile Dolandırıcılık Suçu Davası Nasıl Açılır?

Tüm ceza ve ağır ceza davalarında iddianameyi savcılık makamı oluşturur. Dosyayı mahkemeye gönderir ve mahkeme de dava açılıp açılmayacağına karar verir. Dolayısıyla Ankara avukat olarak avukatların bu konuda dava açma yetkisi bulunmamaktadır.

Dolandırıcılık Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada ortalama olarak ceza davaları 300 ila 390 gün arası sürmektedir. Ancak bazı nedenlerden dolayı dava süreçleri uzayabilmektedir.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara dolandırıcılık suçu davası avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlıyoruz:

• Delilleri ve bilirkişi raporlarını inceleyerek, müvekkillerimizin savunmasını gerçekleştiriyoruz.
  • Müvekkillerimizi dava süresince savunuyoruz.
  • İlk derece mahkemelerinin kararlarına itiraz ederek, müvekkilimiz adına temyiz sürecinin başlamasını sağlıyoruz.

Dolandırıcılık suçu davası avukatı ücretleri ne kadar?

Dolandırıcılık suçu davası vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri aramanız yeterlidir.

Ankara’da dolandırıcılık suçu davası avukatını nasıl bulabilirim?

Ankara ilinin dolandırıcı suçu davası avukatlarından hizmet almak için bizleri hemen arayın.

Dolandırıcılık suçu davası avukatı ne yapar?

Tüm ceza davalarında olduğu gibi dolandırıcılık suçu ile ilgilenen avukatlar, müvekkillerinin savunmalarını gerçekleştirir.

Dolandırıcılık suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Dolandırıcılık suçu davalarında; Ceza mahkemeleri, sulh ceza mahkemeleri ve asliye ceza mahkemeleri yetkili ve görevlidir.