Ankara İstinaf Avukatı

İstinaf Avukatı

İlk derece mahkemeleri tarafından verilen kararlara itiraz etmek üzere istinaf yoluna gidilebilir. Bölge adliye mahkemelerine başvurularak; ihtiyati tedbir, ihtiyati haciz ve bazı nihai kararlara karşı itiraz edilmiş olunur. Ankara istinaf avukatı bu süreçte devreye girer.

İstinaf Avukatı Nedir ve Hangi Durumlarda Başvuruda Bulunur?

Ankara istinaf avukatı, yalnızca bazı durumlarda istinaf yoluna başvurabilir. Mesela manevi tazminat davalarında müvekkili adına itiraz edebilir. Maddi değeri 3 bin lirayı geçmeyen davalar için istinafa gidilemez. 3 bin lira sınırı yasaldır. Eğer bu miktarın üzerinde maddi tazminat söz konusu ise 3 bin liralık bölümü hariç tutularak istinaf yoluna gidilebilir.

Ankara istinaf avukatı, birçok hukuk konusunda uzmanlaşmış hukuk fakültesi mezunudur.

2016 tarihinde önce, ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara doğrudan temyiz başvurusu yapılabiliyordu. Yani konu Yargıtay’a taşınıyordu.

20.07.2016 tarihinden itibaren istinaf mahkemelerine başvurma zorunluluğu getirildi. Yani bölge adliye mahkemelerine başvurarak itiraz süreci yerine getirilmiş oluyordu.

Bu uygulama her ne kadar Yargıtay kurumunun iş yükünü azaltmaya yönelik olarak uygulansa da, davaların daha da uzamasına neden olmuştur.

Yasal ve kural olarak, asliye ceza ve ağır ceza mahkemeleri ile diğer özel ceza mahkemelerinin aldığı kararlar hariç, diğer ceza mahkemelerinin tüm kararlarına karşı istinaf yoluna gidilebilir.

15 yıl ve üstü hapis cezaları için kendiliğinden istinaf yolu vardır. Yani bu cezalar için istinaf başvurusu yapılmasa bile ceza dosyası üzerinde bölge adliye mahkemeleri tarafından inceleme yapılabilir.

Hükmün açıklamasının geriye bırakılması kararlarında da istinaf yoluna başvurulabilir.

CMK madde 285’de belirtilen haller için de istinaf yolu açıktır.

Hangi Durumlarda İstinaf Başvurusunda Bulunulamaz?

Asliye ceza ve ağır ceza mahkemelerinin aldığı kararlara karşı istinaf başvurusunda bulunulamaz. Ayrıca, aşağıdaki durumlarda istinaf başvurusu yapılamaz:

• Miktar olarak 3000 TL ve altındaki paraların söz konusu olduğu davalar için istinaf başvurusunda bulunulamaz (CMK madde 272/3). 2022 yılı için 8000 TL’yi geçmeyen malvarlıklarına ilişkin davalar için istinaf yolu kapalıdır.
  • Yasal üst sınırı 500 gün olan adli para cezası gerektiren beraat hükümleri için istinaf başvurusu yapılamaz.
  • Kanunlarda açıkça belirtilen cezalar için de istinaf yolu kapalıdır.

Ankara’da İstinaf Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, yasada belirtilen durumlar için istinaf başvurusunda bulunuruz. İlk derece mahkemelerinin vermiş olduğu kararı aldıktan 7 gün içerisinde istinaf dilekçesi hazırlayarak, itiraz sürecini başlatmış oluruz.

İtiraz dilekçesinde, itiraz gerekçelerini belirtiriz. Aslında kural olarak istinaf mahkemeleri davaları duruşmalı olarak yaparlar. Ancak iş yükünün fazla olmasından dolayı, uygulamada nadir olarak duruşma yapılmaktadır.

Duruşma yapılması hallerinde müvekkilimiz adına istinaf davalarına katılabilir. Eğer müvekkilimiz adli kontrol şartıyla serbest bırakılmışsa, istinaf davalarına katılabilir. Bu durumun olmadığı hallerde ise yasal vasisi ya da eşi duruşmalara katılabilir.

Ankara istinaf avukatı olarak İstinaf süreçlerini sonuna kadar takip ederek müvekkilimizin savunmasını doğru şekilde gerçekleştirmeye çalışırız.

İstinaf Dilekçesinde Neler Yer Almalıdır?

Dilekçede başvuran taraf ile karşı tarafın; adları ve soyadları, kimlik numaraları, adresleri, kanuni temsilcilerinin adları soyadları, adresleri ve kararın hangi mahkemede verildiği gibi bilgiler yer almalıdır.

İlk derece mahkemelerinde verilen kararın; tebliğ tarihi, kararın özeti, başvuru nedenleri, kararın gerekçesi, talep sonucu ve başvuran kişinin imzası ya da yasal temsilcisinin imzası gibi bilgiler de yer almalıdır.

İstinaf Davaları Ne Kadar Sürer?

Ankara istinaf avukatı ile istinaf süreci kısa sürebilir. İş mahkemeleri için öngörülen süre yaklaşık olarak 555 gündür.

Diğer mahkemelerin verdiği kararlara itiraz süreci de bazı etkenlere göre farklılık gösterebilir.

İstinaf süreci, mahkemelerin iş yüküne, dosyadaki delillerin incelenmesine göre değişebilir.

İstinaf Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara avukat olarak, ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, istinaf sürecini başlatıyoruz.

Ankara istinaf avukatı personelimizle, müvekkilimiz adına başvuru dilekçesi hazırlıyoruz ve mahkemenin istediği belgeleri, dilekçe ekinde sunuyoruz.

İstinaf avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ankara’da istinaf avukatını nasıl bulabilirim?

Alanında uzman ve deneyimli avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

İstinaf avukatı ne yapar?

Müvekkili adına ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz eder.

İstinaf sürecinde yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Bölge adliye mahkemeleri görevli ve yetkilidir.