Ankara uluslararası hukuk avukatı

Uluslararası Hukuk Avukatı

5718 sayılı Milletlerarası Özel Hukuk ve Usul Hukuku Hakkında Kanunu, Anayasa ve 6701 sayılı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu kapsamında, Ankara uluslararası hukuk avukatı görev yapar ve ilgili davaları açarak bu davalarda müdahil sıfatıyla yer alır.

Uluslararası Hukuk Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara uluslararası hukuk avukatı; Anayasa, milletlerarası özel hukuk ve diğer uluslararası hukuk kanunlarında uzmanlaşmış ve deneyim sahibi olmuş kişidir.

Ankara uluslararası hukuk avukatı, mesleği gereği aşağıdaki davalarla ilgilenir:

• Uluslararası aile hukuk ile ilgili davalar,
  • Boşanma davaları,
  • Velayet davaları,
  • Uluslararası ticaretle ilgili davalar,
  • Uluslararası şirketlerle ilgili davalar,
  • Uluslararası hukuk davaları,
  • Tenfiz davaları,
  • Tanıma davaları,
  • Yabancı ülke mahkemeleri tarafından verilen kararların tanınması davaları,
  • Kıymetli evraklarla ilgili sorunlara ait davalar,
  • Sermaye piyasalarıyla ilgili davalar,
  • Uluslararası kredi sözleşmeleriyle ilgili davalar,
  • Leasing kredilerine yönelik sorunlarla ilgili davalar,
  • Ticari şirketlerin alım satımıyla ilgili davalar,
  • Yabancı ve yerli ortaklıklara yönelik sorunların giderilmesi için açılan davalar,
  • Şirketlerin devir ve birleşme işlemlerine yönelik açılan davalar,
  • İthalatta haksız rekabete yönelik açılan davalar,
  • Türk parasının kıymetini koruma kanununa muhalefet edenler hakkında açılan davalar,
  • Uluslararası tahkim kurulunda görülen davalar,
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden kaynaklanan davalar.

Ankara’da Uluslararası Hukuk Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, haksız rekabeti önlemek adına gerekli olan davaları açıyoruz. Haksız rekabeti önleme yasasını esas alarak, ilgili mahkemelere adınıza başvuru yaparak dava sürecini başlatıyoruz.

Ankara uluslararası hukuk avukatı olarak, yurtdışındaki şirketlerden ve bireylerden olan alacaklarınızı takip ediyor, bu kapsamda gerekli olan davaları, yabancı ve yerli mahkemelerde açıyoruz.

Ankara uluslararası hukuk avukatı personelimizle, yabancı finans kuruluşları ile yaptığınız kredi sözleşmelerine ait sorunları çözüyoruz. Yabancı finans kuruluşları ile yapılan kredi anlaşmalarının hukuki boyutlarıyla ilgili müvekkillerimize danışmanlık hizmeti veriyoruz.

İhracat işlemlerden doğan alacaklarınızı takip ediyor, tahsilatı yapmanızı kolaylaştırıyoruz. Bu kapsamda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı başta olmak üzere, yerli ve yabancı kurumlara gerekli olan başvuruları yapıyoruz. Ayrıca dava sürecini başlatarak, haklarınızın korunmasını sağlıyoruz.

Yabancı ülkelerle yapacağınız ticaretle ilgili belgelerin, hukuki bakımdan tercümelerinin yapılmasını sağlıyoruz.

Distribütörlük sözleşmelerinizi, uluslararası hukuka uygun olarak hazırlıyoruz. Ayrıca bu sözleşmeleri talep edilen yabancı dillere çeviriyoruz.

Yabancı ülkelerde faaliyet gösteren şirketlerinize ait; imtiyaz hakları, bayilik sözleşmeleri ve şartları, acentelik sözleşmeleri ve diğer haklarla ilgili gerekli olan belgelerin hazırlanmasına yardım ediyoruz. Ayrıca daha önceden yapılmış sözleşmelerin, hukuka uygun olup olmadığını denetliyoruz.

Dünya çapında ticaret yapan Türk Şirketlerinin sermaye artırımlarını yapmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca sermaye azaltımı ve diğer sermaye işlemlerinin hukuka uygun bir şekilde gerçekleşmesine yardım ediyoruz.

Yabancı borsalarında işlem gören ve uluslararası çapta faaliyet gösteren şirketlerin hisse senetleri ve tahvillerine yönelik sorunların giderilmesini sağlıyoruz. Ayrıca bu tür şirketlerin kıymetli evraklarının hukuka uygunluk yönünden denetimini gerçekleştiriyoruz.

Serbest bölgelerin, devletlerin belirlediği özel kanunları vardır. Yani aslında hiçbir ülkenin kanunlarına tabi değildirler. Ülkeler arasında yapılan ticari anlaşmalara yönelik hazırlanan özel kanunlara tabidirler. Serbest bölgelerde faaliyet gösteren firmalarla yapılan ticarete yönelik sorunların giderilmesi adına gerekli işlemleri gerçekleştiriyoruz.

Transit geçiş işlemleriyle ilgili yaşadığınız sorunları gideriyoruz. Ayrıca ticaret işlemlerinin hukuka uygun olup olmadığını denetliyoruz.

Uluslararası Hukuk Avukatı ile Uluslararası Hukuk Davası Nasıl Açılır?

Ankara avukat aracılığıyla, yabancı ülkelerde görülen mahkemelere müdahil olunabilir. O ülkedeki yasalar göz önünde bulundurularak gerekli başvurular yapılır. Türk mahkemelerinde olduğu gibi, ayrıntılı bir dilekçe hazırlanır.

Yabancı ülkede dava açabilmek için hazırlanan dilekçede, aşağıdaki unsurların yer alması gerekir:

• Dava açılmasının gerekçesini belirten başvuru dilekçesi.
  • Bilirkişi talebi varsa, dava dilekçesine belirtilmesi gerekir.
  • Dava için elde bulunan delillerin dilekçe ekinde sunulması.
  • Eğer varsa tanıkların dinlenmesi için talepte bulunulması.
  • Avukata ait vekaletname belgesi.
  • Başvuru belgelerinin yabancı dilde tercümesi.

Tenfiz davası, yabancı bir ülkede alınan mahkeme kararının Türk mahkemelerinde tanınması ile ilgilidir. Bu tür davalar için yabancı mahkemenin verdiği kararın tercümesi gerekir. Dava dilekçesi ve ekinde diğer belgelerin mahkemeye sunulması gerekir. Bu tür davaların, Ankara uluslararası avukatı aracılığıyla yürütülmesi hem süreci kısaltacak, hem de sürecin daha kolay işlemesini sağlayacaktır.

Uluslararası Hukuk Davaları Ne Kadar Sürer?

Davanın türü ve niteliğine göre dava süresi değişebilir. Eğer Türkiye’den birisi yabancı mahkemeye dava açmışsa, dava açan kişiye yapılan tebligatlar ve verilen cevaplar süreyi uzatabilir. Yani bu konuda kesin bir süre vermek imkansızdır.

AİHM mahkemelerine bireysel başvurularda ise yargılama süresi ortalama olarak 12-18 ay arasıdır. Yine de kesin bir süre verilmesi imkansızdır.

Uluslararası Hukuk Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara uluslararası hukuk avukatı olarak, uluslararası hukuka ait her türlü danışmanlık hizmetini müvekkillerimize veriyoruz. Ayrıca aşağıdaki diğer hizmetleri de müvekkillerimize sağlıyoruz:

• Uluslararası alacakların takibini gerçekleştiriyoruz.
  • Avrupa insan hakları mahkemesine sizlerin adına başvuruda bulunuyoruz ve dava sürecini sonuna kadar takip ediyoruz.
  • Yabancı mahkemelerde verilen kararların, Türk mahkemeleri tarafından tanınması adına dava sürecini başlatıyoruz.
  • Uluslararası tahkim kurullarında haklarınızı arıyoruz.
  • Uluslararası alanda arabuluculuk hizmeti veriyoruz.
  • Türkiye’de ticaret yapmak isteyen yabancı şirketlere danışmanlık hizmeti veriyoruz.
  • Yabancı ülkede ticaret yapmak isteyen Türk şirketlerine danışmanlık hizmeti sağlıyoruz.
  • İthalat ve ihracat konularında karşılaştığınız sorunları gideriyoruz. Gerekli olan davaları açıyoruz.
  • Haksız rekabetin önlenmesi adına gereken davaları açıyoruz.
  • Ankara uluslararası hukuk avukatı olarak, yabancı ülkelerdeki boşanma ve tazminat davalarına müdahil sıfatıyla katılıyoruz.
  • Yabancı mahkemelere başvurularda gerekli olan tüm belgelerin temin edilmesini sağlıyoruz. Ayrıca bu belgelerin gereken dillere tercümesini yapıyoruz.

Uluslararası hukuk avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücreti hakkında detaylı bilgi için bizleri hemen arayın.

Ankara’da Uluslararası hukuk avukatını nasıl bulabilirim?

Ankara uluslararası avukatlarından hizmet almak için bizlere iletişim kanallarımızdan ulaşabilirsiniz.

Uluslararası hukuk avukatı ne yapar?

Uluslararası tahkim kurullarına başvuruda bulunur. Müvekkilleri adına yabancı ülkelerde dava açılmasını sağlar. Şirketlere ve bireylere danışmanlık hizmeti sunar. Yabancı ülkelerdeki mahkemelerin verdiği kararların ülkemizde tanınması adına gereken davaları açar.

Uluslararası hukuk davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Ülkeler arası yapılan anlaşmalar gereği yetkili kılınan mahkemeler, AİHM, uluslararası tahkim komisyonu, uluslararası hakem heyeti gibi kurumlardır.