Ankara temyiz avukatı

Temyiz Avukatı

Temyiz kavramı, ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itirazı ifade eder. Ankara temyiz avukatı ise temyiz başvurusunda bulunarak, müvekkilinin haklarını savunmasına yardımcı olur.

Temyiz Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara temyiz avukatı, başta ceza davaları olmak üzere, tazminat ve birçok hukuki alanda uzman olan kişidir.

Uzmanlığı gereğince Ankara temyiz avukatı, aşağıdaki davalara bakar.

Ceza Davaları

Aşağıda sıralanan ceza davalarına konu olan suçların temyiz edilme imkanı vardır:

• Hakaret suçu (Türk Ceza Kanunu madde 125),
  • Halk arasında korku ve panik yaratmak amacıyla tehdit eylemini gerçekleştirme (TCK madde 213),
  • Suç işlemeye tahrik (TCK madde 214),
  • Suçu ve suçluyu övme (TCK madde 215),
  • Halkı kin ve düşmanlığa tahrik etme suçu (TCK madde 216),
  • Kanunlara muhalefete tahrik (TCK madde 217),
  • Cumhurbaşkanına hakaret (TCK madde 299),
  • Devletin egemenlik alametlerini aşağılama (TCK madde 300),
  • Türk Milletini, Türkiye Cumhuriyeti Devletini, Devletin kurumlarını ve devletin organlarını aşağılama (TCK madde 301),
  • Silahlı örgüt kurma (TCK madde 314),
  • Halkı askerlik görevinden soğutma (TCK madde 318),
  • Terörle mücadele kanununun 6. Maddesinin 2. Ve 4. Fıkrası ile 7. Maddesinin 2. Fıkrasında yer alan suçlar,
  • Toplantı ve gösteri yürüyüşleri kanununun 28. Maddesinin 1. Fıkrası, 31 ve 32. Maddesinde yer alan suçlar.

Tazminat Davaları

6047 sayılı karayolları trafik kanunu, 4857 sayılı iş kanunu ve 8049 sayılı medeni kanun kapsamında açılan tazminat davaları temyiz edilebilir.

Karayolları trafik kanununa göre, trafik kazası yaşandığında suç sayılan unsurlar incelenir ve karayolları kurumunun bir kusuru varsa, kurum tazminat cezasına mahkum edilebilir. Bu durumda kurum ilk derece mahkemelerinin verdiği karara itiraz edebilir. Yani temyiz hakkını kullanmış olur.

Aynı şekilde ilk derece mahkemeleri kurum lehine karar verebilir ve diğer taraftaki kişiler mahkemenin kararına itiraz ederek temyiz haklarını kullanabilirler.

Ankara’da Temyiz Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, ilk derece mahkemelerinin verdiği kararlara müvekkilimiz adına itirazda bulunuruz. İtiraz dilekçesini ilk önce istinaf mahkemelerine veririz. Eğer buradan da sonuç alınmazsa, Yargıtay kurumuna temyiz başvurusunda bulunuruz.

Temyiz başvurusunu, hükmü veren mahkemeye yaparız. Başvuruda verdiğimiz dilekçede başvuru gerekçesini açıklarız.

Temyiz süreci ile ilgili Ceza Muhakemeleri Kanununun 304. Maddesi hükümleri şu şekildedir: “(1) Yargıtayca 302 nci maddenin birinci fıkrası veya 303 üncü madde uyarınca verilen kararlara ilişkin dosya ilk derece mahkemesine, kararın bir örneği ise bölge adliye mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.

(2) Yargıtay, dosyayı 303 üncü maddede belirtilenlerin dışında kalan hâllerde yeniden incelenmek ve hüküm verilmek üzere hükmü bozulan bölge adliye mahkemesine veya diğer bir bölge adliye mahkemesine gönderir. (Ek cümleler:20/2/2019-7165/8 md.) Ancak bozma kararı,

a) İstinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine,

b) Hukuka aykırılığın düzeltilerek istinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine ya da bozma kararının içeriği doğrultusunda Yargıtayca uygun görülmesi halinde bölge adliye mahkemesine,

gönderilir. Dosyanın ilk derece mahkemesine gönderildiği hallerde, kararın bir örneği de bölge adliye mahkemesine gönderilir.

(3) Hüküm, mahkemenin hukuka aykırı olarak kendisini görevli veya yetkili görmesinden dolayı bozulmuşsa, Yargıtay aynı zamanda dosyayı görevli veya yetkili mahkemeye gönderir.

(4) İlk derece mahkemesi tarafından doğrudan temyiz yolu açık bulunan hükümlerle ilgili olarak verilen karara ilişkin dosya, hükmü veren ilk derece mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.”

Temyiz Avukatı ile Temyiz Başvurusu Nasıl Yapılır?

Ankara avukat ile ilk derece mahkemelerine dilekçe verilmek suretiyle itiraz başvurusunda bulunulur.

Daha sonra dava dosyası Yargıtay kurumuna incelenmek üzere gider.

Temyiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada temyiz süreci dava oturumu şeklinde yapılır. Ancak iş yükünden dolayı dava dosyası sadece kurul üyeleri tarafından incelenebilir. Uygulamada temyiz süreci ortalama olarak 350 gün olarak gerçekleşmektedir. Ancak dosyanın niteliği ve iş yükü gibi nedenlerden dolayı, dava süreci uzayabilir.

Temyiz Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara temyiz avukatı olarak, ceza ve tazminat davaları başta olmak üzere, yasada temyiz hakkı tanınan davalar için temyiz başvurusunda bulunuruz. Müvekkillerimiz adına itiraz dilekçesi hazırlarız.

Temyiz sürecini sonuna kadar takip eder, müvekkillerimize gelişmeler hakkında bilgi veririz.

Eğer müvekkilimiz adli kontrol şartıyla serbest bırakılmışsa, Yargıtay kurumuna yapılan itiraz sonunda duruşma talep edebiliriz ve müvekkilimizle birlikte duruşmaya katılabiliriz.

Temyiz avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücretleri hakkında detaylı bilgileri, bizleri arayarak öğrenebilirsiniz.

Ankara’da Temyiz avukatını nasıl bulabilirim?

Ankara temyiz avukatları olarak sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Temyiz avukatı ne yapar?

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, dava dosyasının Yargıtay kurumunda incelenmesini sağlar.

Temyiz davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Yargıtay kurumu ve Yargıtay ceza daireleri, temyiz davalarında yetkili ve görevlidir.