Ankara uyuşturucu suçu davası avukatı

Uyuşturucu Avukatı

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu madde 188, uyuşturucu suçları ve cezaları ile ilgilidir. Ankara uyuşturucu avukatı, bu kanun kapsamında uyuşturucu suçları davalarına bakar.

Uyuşturucu Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara uyuşturucu avukatı, ceza ve ağır ceza davaları konusunda uzman olan kişidir.

Ankara uyuşturucu avukatı, uzmanlığı gereği aşağıdaki tanımlanan uyuşturucu suçları ile ilgili davalara bakar.

Uyuşturucu ya da Uyarıcı Madde İmal Etme ve Ticaretini Yapma

TCK madde 188’e göre tanımlanan bir suçtur. Bu suçun özelliği kişi ya da kişilerin isteğiyle bu suçu işlemeleridir. Uyuşturucu imal etme suçunun türlerine göre verilen cezalarda farklı olmaktadır. Bu suçla ilgili görülen davada, kişi ya da kişiler suçlu bulunursa, aşağıdaki cezaları alacaklardır:

• Uyarıcı maddeleri ruhsatsız bulunduran ve ruhsata aykırı olarak imal eden ya da ihraç eden veya ithal eden kişi ya da kişiler hakkında 20 yıldan 30 yıla kadar hapis cezası verilir. Ayrıca 20 bin güne kadar adli ceza ile cezalandırılır. Aynı şekilde uyuşturucu maddelerle ilgili suçlarda da bu oranlarda cezaların verilmesi söz konusudur.
  • Uyuşturucu ve uyarıcı maddeleri ruhsata aykırı bir şekilde ülke içerisinde; satışa arz eden, satan, başkalarına veren, sevk eden, nakleden, depolayan, satın alan, kabul eden ve bulunduran kişi ya da kişiler hakkında 10 yıldan az olmamak üzere hapis cezası verilir. ayrıca 20 bin güne kadar adli para cezalarına çarptırılırlar. TCK madde 188/3’e göre uyuşturucu satılan kişiler çocuklarsa, verilen cezalar 15 yıldan az olamaz.
  • Yukarıda belirttiğimiz uyuşturucu maddeler; eroin, kokain, morfin, sentetik kannabinoid ve türevleri ya da bazmorfin ise, verilecek cezalar yarı oranında artırılır (TCK madde 188/4).
  • TCK madde 188/4’e göre uyuşturucu madde satışı ve yukarıda belirtilen diğer eylemlerin gerçekleştirilmesi; okul, yurt, hastane, kışla, ibadethane gibi insanların toplu bulundukları alanlarsa verilecek olan ceza 15 yıldan az olamaz. Ayrıca 30 bin güne kadar adli para cezası verilir.
  • Yukarıdaki maddede saydığımız suçlar üç ya da daha fazla kişi tarından işlenirse verilecek olan ceza yarı oranında artırılır. Eğer suçu işleyen suç örgütü ise verilecek olan ceza 1 kat artırılır (TCK madde 188/5).
  • Üretimi, doktorlar ya da resmi makamlar tarafından düzenlenen ve reçeteye bağlı olan uyuşturucu ya da uyarıcı maddelerin satışı yasadışı olarak gerçekleşirse verilecek olan ceza, yukarıdaki madde ile aynıdır. Ancak hakimin takdirine göre verilecek olan ceza yarı oranında indirilebilir (TCK madde 188/6).
  • Uyuşturucu ya da uyarıcı madde imalatında kullanılan ithal maddeleri; ithal eden, imal eden, satan, satın alan, sevk eden, nakleden, depolayan ya da ihraç eden kişi ya da kişiler 8 yıldan az olmamak üzere hapis cezası ile cezalandırılırlar. Ayrıca 20 bin güne kadar adli para cezasına çarptırılırlar (TCK madde 188/7).
  • Yukarıdaki maddede tanımlanan suçlar; diş hekimi, kimyager, eczacı, veteriner, sağlık memuru, laborant, ebe, hemşire, diş teknisyeni, hastabakıcı yani sağlık hizmeti veren kişiler tarafından işlenirse verilecek olan ceza yarı oranında artırılır (TCK madde 188/8).

Yukarıda saymış olduğumuz tüm bu maddelerde verilen cezalar, yapılacak olan davadan sonra gerçekleşir. Eğer haksız yere suçlandığınızı düşünüyorsanız ya da üzerinize suç atıldığını düşünüyorsanız, Ankara uyuşturucu suçu davası avukatı yardımı alabilirsiniz.

Ankara’da Uyuşturucu Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, müvekkillerimizin ceza ve ağır ceza davalarında savunmalarını gerçekleştiriyoruz. Toplanan delillerin ve bilgilerin değerlendirmesini yaparak, savunmayı hazırlıyoruz.

Özellikle ceza ve ağır ceza davalarında uzmanlık ve deneyim oldukça önemlidir. Çünkü bu tür davalarda verilen cezalar ağırdır. Yani kesinlikle suç isnat edilen kişi ya da kişilerin uzman ve deneyimli Ankara uyuşturucu suçu davası avukatı tarafından savunulması gerekir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı ile Uyuşturucu Suçu Davası Nasıl Açılır?

Bu tür suçlar kamu davasına girer. Yani toplumun genelini ilgilendiren ve toplumun genelinin olumsuz olarak etkilendiği suçlardır. Bu yüzden Ankara uyuşturucu suçu davası avukatı, uyuşturucu suçları ile ilgili dava açamaz. Yalnızca müvekkillerinin savunmasını gerçekleştirebilir.

Dava açma ise şikayete bağlı olarak ya da kolluk kuvvetlerin tespiti doğrultusunda, Cumhuriyet savcıları tarafından gerçekleştirilir.

Uyuşturucu Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Bu tür suçlar için açılacak olan davalar ortalama olarak 300 gün kadar sürebilir. Ancak uygulamada daha fazla sürdüğü görülmüştür. Bazı davalarda yalnızca soruşturma aşaması bile 5-6 ay kadar sürebilmektedir.

Ankara Uyuşturucu Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara uyuşturucu avukatı olarak, aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlarız.

• Mahkeme öncesinde müvekkilimiz adına savunma dosyalarını hazırlarız.
  • Müvekkillerimizden gerekli olan bilgileri ve delil sayılabilecek belgeleri almaya çalışırız.
  • Eğer müvekkilimiz haksız yere göz altına alınmışsa, bu duruma itiraz ederiz.
  • Ankara avukat olarak, soruşturma ve kovuşturma aşamalarının kanuna uygun yapılıp yapılmadığını öğreniriz.

Uyuşturucu avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri aramanız yeterlidir.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ne yapar?

Uyuşturucu suçları ile ilgili davalarda, müvekkillerinin savunmalarını hazırlar ve mahkemede müvekkilini doğru şekilde savunur.

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Uyuşturucu suçlarında; Ceza mahkemeleri, sulh ceza mahkemeleri ve asliye ceza mahkemeleri ve Yargıtay ceza daireleri yetkili ve görevlidir.