ankara iş avukatı

İş Avukatı

İş hayatının sağlıklı bir şekilde devam edebilmesini sağlayan iş hukukudur. İş hukukunda Ankara iş avukatı önemli roller üstlenir. İş hukukunda; işçiye ödenmesi gereken ücretler, özlük hakları, iş güvenliği, işçi ve işveren arasındaki sözleşmeler gibi konular detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

İş Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara iş avukatı, iş hukuku konusunda uzmanlaşmış ve deneyim kazanmış kişidir. İşçi ve işverenin haklarını korumakla görevlidir.

Uzmanlığı ve deneyimi gereği Ankara iş avukatı, aşağıdaki davalara bakar:

Haksız yere işten çıkarma

Ne yazık ki ülkemiz şartlarında, işçi ile işveren arasında sözleşme imzalanmış olmasına karşın, her iki taraf da çoğunlukla sözleşmedeki şartlara uymuyor. En çok da işveren tarafından sözleşme şartlarının ihlal edildiğini söyleyebiliriz. Çünkü iş davalarında çoğunlukla işverenler haksız olarak görülüyor. Bunun nedeni ise yapılan sözleşmenin ve diğer delillerin incelenmesi ve işverenin açık ihlalinin tespit edilmesidir.

Haksız yere işten çıkarma durumları genelde, işverenin sözleşme dışında çalışan kişiye görev vermek istemesi ve işçinin de bu durumu kabul etmemesidir.

İş yerinde psikolojik taciz (mobbing)

“İşini doğru düzgün yapsana!”, “Sen ne işe yararsın ki?” gibi söylemlerin işveren ya da müdür gibi yetkili kişiler tarafından yapılması, mobbing kapsamına girer. Sadece yöneticiler tarafından değil, çalışma arkadaşları tarafından yapılan psikolojik baskı da mobbing kapsamında değerlendirilir.

Mobbing ile ilgili yasal düzenlemeler, İş kanunu ve borçlar kanununda detaylı bir şekilde yer almaktadır.

Yatay mobbing, çalışanların birbirlerine karşı uyguladıkları psikolojik baskıdır. Ters mobbing ise çalışanların birleşerek, amirlerinin yetkisini aşındırması olayıdır.

Dikey mobbing ise müdür ve şef gibi yetki sahibi olanların, astlarına psikolojik baskı uygulamasıdır.

İşçi haklarının ihlal edilmesi

İşçiye senelik izin kullandırılmaması, hafta sonu tatilin verilmemesi, fazla mesai yaptığı halde ücretinin ödenmemesi gibi konular, işçi haklarının ihlal edilmesi olarak tanımlanabilir.

İşçinin işyerine verdiği zararlar

Sözleşmeye aykırı davranan ve işyerine zarar veren işçiyi işveren dava edebilir. Bu durum haklı olarak işten çıkarma nedeni sayılacağı gibi mala zarar vermeden işçi tazminat ödemek durumunda kalabilir.

Kıdem tazminatı davaları

1 yıl çalışma süresini tamamlayan herkes, kıdem tazminatı almaya hak kazanır. Kıdem tazminatı, her sene alınan aylığın brüt olarak hesaplanması sonucunda, işçinin hesabına kaydedilir. İşçi işveren tarafından işten çıkarıldığında ya da emekli olduğunda, hesabındaki birikmiş kıdem tazminatını alır. Daha doğrusu işveren kıdem tazminatını ödemek zorundadır.

İş kazasından kaynaklanan tazminat davaları

İşveren çalışma alanında gerekli olan tüm tedbirleri almak zorundadır. 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanununda yer alan tüm detayları uygulamak durumundadır. Eğer kanunda emredilen çalışma alanı güvenliğinde eksiklik varsa ve bu eksiklikten dolayı çalışanlar zarar görürse, işveren çalışanlara tazminat ödemek durumunda kalabilir.

İş kazalarında genelde geçici iş görmezlik, kalıcı iş görmezlik ve ölüm gibi durumlar gözlemlenir.

Haklı Fesih Davaları

İşçinin ya da işverenin haklı nedenlere dayanarak, aralarında imzaladıkları sözleşmeyi feshetme hakları vardır. sözleşme feshinden kaynaklanan anlaşmazlıklarda ise taraflar dava yoluyla anlaşmazlıklarını giderebileceklerdir.

İşe iade davaları

Haksız yere işten çıkarılan işçi dava açarak işe iadesini isteyebilir. İş kanunu 18/1 maddesinde bu durum: “Otuz veya daha fazla işçi çalıştıran işyerlerinde en az altı aylık kıdemi olan işçinin belirsiz süreli iş sözleşmesini fesheden işveren, işçinin yeterliliğinden veya davranışlarından ya da işletmenin, işyerinin veya işin gereklerinden kaynaklanan geçerli bir sebebe dayanmak zorundadır. (Ek cümle: 6552 – 10.09.2014 / madde 2) Yer altı işlerinde çalışan işçilerde kıdem şartı aranmaz.”

İşçinin işe iade davası açabilmesi için o işyerinde en az 6 ay boyunca çalışmış olması gerekir. Dava açma süresi ise 1 aydır. Yani bu bir aylık sürede dava açılmazsa işçi iade hakkını kaybedecektir.

İşçi dava açmadan önce işverene yazılı olarak işe iadesini talep etmelidir. Bu durumda işveren cevap olarak ya işçinin işe iadesini sağlayacak, ya da ücretlerini ödeyerek işe iade etmeyecektir. İhbar ve kıdem tazminatının ödenmesi de ücretler dahilindedir.

Eğer işçi işe iade davasını kazanırsa ve işveren işçiyi bu karara rağmen çalışmaya başlatmazsa, 4 aylık bürüt ücret tutarında tazminat ve diğer haklarını ödemek zorundadır.

İhbar Tazminatı Davaları

Ankara iş avukatı olarak, ihbar tazminatı davalarınızı da açıyor ve takip ediyoruz.

İşçinin ihbar tazminatı alabilmesi için iş sözleşmesinin belirsiz süreli olması gerekir. İşçi ya da işveren açısından haklı fesih sebeplerinin olması gerekir. Kanunda öngörülen sürelere uyulmamış olması gerekir.

Eğer işyeri devrediliyorsa işçi ihbar tazminatı talep edemez. İş kanununun 17. Maddesinde süreli fesih şartları detaylı bir şekilde düzenlenmiştir.

Hizmet Tespit Davaları

İşveren tarafından işçinin hizmet süresi SGK kurumuna eksik olarak bildirilmişse, işçinin hizmet tespit davası açma hakkı vardır. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununda bu durum açıkça detaylandırılmıştır. İlgili kanunun 86. Maddesinin 9. Fıkrasında hizmet tespiti ile ilgili şu tanımlama yapılmıştır: “Sigortalının çalıştığı bir veya birden fazla işte, bu kanunda yazılı şartları yerine getirmiş olmasına rağmen, kendisi için verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgesinin veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin işveren tarafından verilmediği veya verilen aylık prim ve hizmet belgesinde veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesinde kazançların veya prim ödeme gün sayılarının eksik gösterildiği kurumca tespit edilirse, hastalık ve analık sigortalarından gerekli ödemeler yapılır.”

Ankara’da İş Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, işçi ve işverenle ilgili tüm tazminat davalarını açıyoruz ve takibini sağlıyoruz.

Öncelikle işçi ile işvereni bir araya getiriyoruz. Yeni yasaya göre taraflar, dava açmadan önce zorunlu arabuluculuk hizmeti almak zorundalar. Arabuluculuk hizmetine rağmen taraflar anlaşamıyorsa, o zaman dava açma süreci başlar.

Ankara iş avukatı personelimizle iş sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ediyoruz.

Hizmet tespit davası açarak, müvekkilimizin iş kaybına uğramasına engel oluyoruz.

İstinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

İhbar ve kıdem tazminatlarınızı almanızı sağlıyoruz. Eğer sosyal haklarınızın gasp edildiğini düşünüyorsanız, hemen bizleri arayın.

İş Avukatı ile İş Davası Nasıl Açılır?

İşçi ve işverenin ikamet ettiği yerdeki yer mahkemelerine dava dilekçesi vererek süreç başlamış olur. Dava dilekçesinin ekinde, mahkemenin istediği deliller yer alır.

Ankara avukat ayrıca, ilk derece mahkemelerinin verdiği karara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini de başlatabilir.

İş Davaları Ne Kadar Sürer?

Ankara iş avukatı ile iş davaları kısa sürebilir. Uygulamada ise 4 ay ile 18 ay arasında süreler söz konusudur. Yargıtay ve istinaf süreçleri de dahil edildiği zaman ortalama olarak dava süreleri, 3 ile 4 yıl arasında değişebilir.

İş Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara iş avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri, müvekkillerimize sağlarız:

• Taraflar arasında uzlaşma sağlamaya çalışırız.
  • İşe iade davası açarız.
  • Tazminat davalarını açarız.
  • İş kazalarından kaynaklı davalara bakarız.
  • İşçinin özlük haklarını alması adına açılan davalara müdahil oluruz.
  • İşyerine zarar veren işçi aleyhine açılan davalarla ilgileniriz.
  • Kıdem ve ihbar tazminatı davalarına bakarız.
  • Mobbing davalarına bakarız ve süreci sonuna kadar takip ederiz.

İş avukatı ücretleri ne kadar?

Vekalet ve danışma ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri mutlaka arayın.

Ankara’da İş avukatını nasıl bulabilirim?

Uzman ve deneyimli işçi ve işveren avukatlarımızla sizlere yardıma hazırız.

İş avukatı ne yapar?

Taraflar arasında uzlaşma sağlar. Tazminat davalarını açar. İş hukuku ile ilgili tüm davaları açar ve süreci sonuna kadar takip eder. İstinaf ve temyiz süreçlerini başlatır.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri yetkili ve görevlidir.