ankara sigorta avukatı

Sigorta Avukatı

Sigorta yapan ile sigorta yaptıran arasındaki ilişkilerin düzenleyen hukuk dalı sigorta hukukudur. Ankara sigorta avukatı ise 5684 sayılı sigortacılık kanununa göre müvekkillerini savunur ve onların haklarını arar.

Sigorta Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Sigorta kanunun konusunda uzman ve deneyimli olan kişiye, Ankara sigorta avukatı adı verilir. Sigorta hukuku, sigorta yapan şirketler ile sigorta yaptıran şirketleri ve bireyleri kapsamaktadır. Sosyal güvenlikle ilgili olan sigortanın kapsamı ve bağlı olduğu hukuk dalı farklıdır.

Ankara sigorta avukatı, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Trafik kazaları davaları

Ülkemizde ne yazık ki sıklıkla karşılaşılan trafik kazaları, mal ve can kaybına yol açmaktadır. Genel olarak uzun yıllar araç kullanan kişilerin daha çok kaza yaptığı istatistiklerden ortaya çıkmaktadır.

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununda, trafiğe çıkan her aracın zorunlu olarak sigortalanması gerektiği belirtilir.

Trafik kazalarındaki maddi ve manevi hasarları karşılamak adına araçların ve içindeki kişilerin sigortalanması şarttır.

Kaza sonrasında, kaza yapan kişi ya da kişiler sigorta şirketlerinden tazminat talebinde bulunabilirler. Aşağıda sigorta şirketlerinden talep edilebilecek bedeller sıralanmıştır:

• Araç değer kaybı zararı,
  • Hasar bedelleri,
  • Maddi ve manevi tazminatlar,
  • Yaralanma durumunda,
  • Ölüm durumlarında,
  • Sürekli iş görmezlik tazminatı,
  • Geçici iş görmezlik tazminatı,
  • Destekten yoksun kalma,
  • Ölüm öncesi tedavi giderleri,
  • Cenaze ve defin masrafları.

Hayat sigortası davaları

Sigorta yaptıran kişi, poliçede yazan miktarı düzenli olarak öder. Hayat sigortası yapan şirket ise poliçede yer alan ve kişinin karşılaştığı zararı ödemek zorundadır. Sözleşmede yer almasına karşın sigorta şirket tarafından ödeme yapılmıyorsa, sigorta hizmeti alan kişi dava açabilir. Bu tür davalarda anlaşmazlık konusu genelde poliçede yer alan unsurların gerçekleşmesinin yorumlanmasıdır. Sigorta şirketi ve sigorta hizmeti alan kişi ya da kişiler olayları farklı yorumlayabilirler. En doğru kararı mahkeme verecektir.

Mal Sigortası Davaları

Ankara sigorta avukatı olarak mal sigortası davalarınızla ilgileniyoruz. Kişilerin malları üzerindeki menfaatini korumasını amaçlayan mal sigortası, kişi ya da kişilerin isteği üzerine yapılır.

Ancak zorunlu deprem sigortası bu durumdan hariç olarak tutulabilir. Ülkemiz deprem kuşağında olduğu için ve önceki yıllarda depremde yaşanan can ve mal kayıplarının fazla olmasından dolayı, doğal afet yasası çıkarılmış ve bu kapsamda deprem ve doğal afetlere karşı sigorta yaptırılması zorunlu kılınmıştır.

İnşaat sigortası, kişiye ait özel eşyaların sigorta kapsamına alınması, mal sigortası davalarının konusudur.

Poliçede yer alan tüm anlaşmazlıklar, tarafların dava açması suretiyle çözülebilir.

Malpraktis Davaları

Doktor tarafından gerçekleştirilen yanlış tedavi ya da müdahale sonucunda kişi ya da kişilerin zarar görmesi, malpraktis kavramı ile tanımlanır. Bu gibi durumlarda kişi ya da kişiler dava açarak haklarını arayabilirler.

Mesuliyet Sigortası Davaları

Sigorta şirketi hazırladığı poliçede, muhatabın tüm zararlarını karşılamayı taahhüt eder. Mesuliyet sigortalarına ilişkin davalar:

• Herhangi bir şirketin yönetim kurulunda bulunan üyelerin yaptırdığı sigortalara ilişkin sorunlarla ilgili davalar,
  • Maluliyet sigortaları davaları,
  • Havacılık sigortasına ait davalar,
  • Denizcilik sigortasına ait davalar,
  • Sigorta yaptıran kişinin ölmesi durumuyla ilgili davalar.

Yangın sigortası ile ilgili davalar

İşyeri yanan kişi, daha önceden sigorta şirketine işyerini sigortalatmıştır. Olay gerçekleştikten sonra eksperlerin düzenlediği raporun hatalı olduğu anlaşılmıştır. Bu tür hatalar nedeniyle, sigorta şirketleri ile sigorta yaptıran işyeri sahipleri arasında uyuşmazlık meydana gelir. Çünkü olayın nasıl gerçekleştiği, yapılacak olan tazminat ödemesini de etkilemektedir.

Ankara sigorta avukatı olarak, yangın sigortası yaptıran müvekkillerimiz adına olayı tüm detaylarıyla araştırıyor ve müvekkillerimizin almaları gereken tazminatı almasını sağlıyoruz.

Ankara’da Sigorta Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu personelimizle, sigorta şirketlerine ve sigorta yaptıranlara hizmet veriyoruz.

Sigorta hukukundan kaynaklanan tüm anlaşmazlıklarla ilgili dava süreçlerini başlatıyoruz ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti veriyoruz.

Müvekkillerimiz adına dava dilekçelerini hazırlıyor ve delillerle birlikte ilgili mahkemeye sunuyoruz.

Poliçeden kaynaklanan her türlü zararla ilgili tazminat davalarını açıyor ve sonuçlandırıyoruz.

Sigorta Avukatı ile Sigorta Davası Nasıl Açılır?

Sigorta davaları genellikle tazminat davaları olarak açılır. Ölüm ve yaralanma ve maddi hasar durumlarında kişi ya da kişiler maddi ve manevi olarak zarar görürler. Bu zararların karşılanması adına Ankara avukat dava açar. Dava açabilmesi için dava açmaya karar veren kişilerin avukata noter onaylı vekalet vermesi gerekir.

Müvekkilini temsil eden Ankara sigorta avukatı, dava dilekçesi hazırlayarak, ilgili mahkemenin tevzi bürosuna başvuruda bulunur. Böylelikle dava süreci başlamış olur.

Sigorta Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada 1,5-3 yıl arası süren davalar vardır. Bazı durumlarda sigorta tahkim komisyonlarına başvurulur. Eğer sorun komisyonlarda çözülürse, dava süreci kısalabilir.

Sigorta Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara sigorta avukatı olarak, dava sürecini başlatmadan önce tarafların anlaşmasını sağlamak adına arabuluculuk hizmeti veririz. Eğer taraflar arabuluculuk hizmeti sonunda anlaşamazlarsa dava sürecini başlatırız.

Müvekkillerimiz adına sigorta şirketlerine tazminat davaları açarız. Bazı durumlarda özellikle trafik kazalarında sigorta tahkim komisyonlarına başvuruda bulunuruz.

Müvekkillerimize sigorta hukuku konularında danışmanlık hizmeti sağlarız. Sigorta şirketlerinin adına, sigorta hukuku ile ilgili olan davaları açarız.

Sigorta şirketlerinin poliçelerini hazırlamalarına yardımcı oluruz. Poliçelerin hukuksal zeminde hazırlanmasına yardım ederiz. Mevcut olan poliçeleri de sigorta hukukuna uygun olacak şekilde düzenleriz.

Ankara sigorta avukatı olarak ayrıca, aşağıdaki hizmetleri de müvekkillerimize veririz:

• Gerçek ve tüzel kişilerin, sigorta şirketlerinden aldıkları hizmetlerle ilgili uyuşmazlıkları gidermek adına gereken davaları açarız.
  • Doğal afetler sonucunda zarar gören şirketler ya da bireyler adına tazminat davası açarız.
  • Sigorta sözleşmelerinin feshedilmesi ve değiştirilmesi ile ilgili davaları açarız.
  • Müvekkillerimizin poliçeden cayma hakları vardır. Bu hakkı kullandırmak istemeyen sigorta şirketlerine karşı dava açarız.
  • Poliçe bedelini düzenli olarak ödemeyen kişilere karşı icra ve haciz işlemlerini başlatırız.
  • Sigorta bedellerinin zarar gören kişiden tahsil edilmesi adına dava açarız ve süreci sonuna kadar takip ederiz.

Sigorta avukatı ücretleri ne kadar?

Sigorta davaları ile ilgili vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri hemen arayın.

Ankara’da sigorta avukatını nasıl bulabilirim?

Ankara ilinde uzman ve deneyimli sigorta avukatı personelimizle hizmetinizdeyiz.

Sigorta avukatı ne yapar?

Gerçek ve tüzel şirketlere, bireylere ve sigorta şirketlerine danışmanlık hizmeti verir. Sigorta şirketlerinin poliçe hazırlamasına yardım eder. Müvekkilleri adına sigorta davalarını açar ve süreci sonuna kadar takip eder. Sigorta poliçelerinden kaynaklanan tazminat davalarının açılmasını sağlar.

Sigorta davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye hukuk mahkemeleri, tüketici mahkemeleri ve asliye ticaret mahkemeleri, sigorta davalarında görevli ve yetkilidir.