ankara iflas avukatı

İflas Avukatı

2004 sayılı icra ve iflas kanunu 1932 yılında kabul edilmiş, 30.11.2021 tarihinde değişiklikler yapılarak, resmi gazetede yayımlanmıştır. Ankara iflas avukatı, icra ve iflas kanununda yapılan son değişikliklerde dahil olmak üzere, müvekkillerine hizmet vermeye devam etmektedir.

İflas Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara iflas avukatı, icra ve iflas hukuku konusunda uzman ve deneyimli kişidir. Uzmanlığı ve deneyimi gereği, aşağıdaki davalara bakar.

İflas davaları

Kapsamı gereği, iflasa davaları; adi iflas, kambiyo senetlerinden dolayı iflas, doğrudan doğruya iflas olarak sınıflandırılır.

Adi iflas: Alacaklı olan kişinin, kambiyo senetleri dışındaki alacakları için iflas yolun başvurduğu iflas türüdür. Alacaklı icra dairesine başvurarak, borçlunun borcunu ödemesini ister. İcra müdürlüğü tarafından borçluya tebligat gönderilir. 7 gün içinde borçlu borcunu ödeyebilir ya da borca itiraz edebilir. Buraya kadar yapılan tüm işlemler aslında ilamsız icra işlemleridir.

Eğer borçlu borcunu ödemez ve aradan 1 sene kadar bir süre geçerse, alacaklı adi iflas davası açar. Mahkeme alacaklının haklarını korumak adına muhafaza tedbirleri alır.

Kambiyo senetlerinden dolayı iflas

Çek, senet, poliçe gibi kambiyo senetlerinden doğan alacaklar için gerçekleşen iflas türüdür. Elinde borçluya ait olan kambiyo senedi bulunan alacaklı, icra dairesine kambiyo senedi ile başvuruda bulunur.

İcra dairesi kambiyo senedini vadesi gelip gelmediği açısından inceler. Böylece icra dairesi tarafından adi takip başlatılmış olur. Borçlu ise 5 gün içerisinde kendisine gönderilen tebligata itiraz edebilir. Eğer borçlu süresinde itiraz ederse, alacaklı iflas davası açma hakkına sahiptir. Elindeki kambiyo senedini delil olarak kullanır.

Borçlunun itirazı reddedilirse 7 gün içerisinde mahkeme tarafından depo emri verilir. Eğer borçlu bu süre içerisinde borcunu ödemezse, mahkeme tarafından borçlunun iflas ettiğine karar verilir ve adi iflastaki yol izlenir.

Doğrudan Doğruya İflas

Alacaklı, icra takibine başvurmaz ve doğrudan borçlunun iflası için mahkemeye başvuruda bulunur. Mahkeme ise icra ve iflas kanunundaki hükümler çerçevesinde borçlunun borcunu ödeyeceğine ya da ödeyemeyeceğine karar verir. Borçlunun iflas etmesi için aşağıdaki hallerin gerçekleşmesi gerekir:

• Borçlunun ikametgahı tespit edilemez.
  • Borçlu kaçar.
  • Borçlunun alacaklının haklarını ihlale yönelik davranışlarda bulunması.
  • Borçlunun haciz işlemlerinden kaçmak için mallarını saklaması.
  • Borçlunun ödemelerini yapmaması.
  • İlama dayalı olan alacakların borçlu tarafından ödenmemesi.
  • Borçlunun konkordato başvurusunun onaylanmaması.

Eğer bu hallerden birisi gerçekleşirse, alacaklı asliye ticaret mahkemesine başvurur ve borçlunun iflasını ister.

Bir diğer yol da borçlunun doğrudan mahkemeye başvurarak iflasını istemesidir. Borçlarını ödeyemeyeceğine kanaat getiren borçlu, mahkemeye başvurarak iflasını ister. Borçlu, asliye ticaret mahkemesine başvurarak iflas işlemlerini başlatır.

Yukarıdaki davaların dışında, Ankara iflas avukatı olarak aşağıdaki davalarla ilgili de hizmet veriyoruz:

• İcra ceza davaları,
  • Her türlü iflas davaları,
  • İflas ve icraya itiraz davaları,
  • İflasın ertelenmesiyle ilgili davalar,
  • İhaleye fesat karıştırma davaları,
  • İhtiyadi haciz işlemlerine karşı açılan davalar,
  • İlamsız, ilamlı ve kambiyo senetleriyle ilgili icra takipleri,
  • Her türlü itiraz ve itirazın iptali davaları,
  • İstirdat davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları.

Ankara’da İflas Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, adi iflas işlemleri için alacaklı olan müvekkilimiz adına icra dairelerine başvuruda bulunuruz. İcra dairesi tarafından borçlu olan kişi ya da firmaya tebligat gönderilir. Eğer borçlu borcunu kendisine tanınan yasal sürede ödemezse, haciz işlemlerini başlatırız. Ya da mahkemeye başvurarak, borçlunun iflası işlemlerini başlatırız.

Doğrudan iflas işlemleri için asliye ticaret mahkemelerine başvuruda bulunuruz. Dava dilekçesi hazırlar ve gerekli olan belgeleri dilekçe ekinde mahkemeye verilmek üzer sunarız.

Konkordato işlemlerini müvekkilimiz adına başlatırız. İlgili mahkemeye başvurarak konkordato ilan edilmesini talep ederiz. İflastan önce ve sonra olmak üzere iki farklı konkordato işlemini gerçekleştiririz.

İflas Avukatı ile İflas Davası Nasıl Açılır?

Adi iflas işlemleri için önce icra dairesine başvuruda bulunulur. Daha sonra Ankara avukat aracılığıyla asliye ticaret mahkemesine iflas başvurusunda bulunulur. Eğer borçlu olan kişi borcunu zamanında ödemezse mahkemeye iflas başvurusunda bulunulur.

Doğrudan iflas talebi alacaklı olan tarafından avukat aracılığıyla yapılır. Ya da Ankara iflas avukatı aracılığı ile borçlu tarafından da iflas başvurusu yapılabilir.

Avukat aracılığıyla borçlu olan kişi konkordato başvurusunda bulunabilir. Bu durumda borçlu borcunu ödeyemeyeceğini yasal olarak kabul etmiş olur.

İflas Davaları Ne Kadar Sürer?

Bu konuda kesin bir süre vermek zordur. Çünkü iflas davalarında, iflas masaları kurulur ve bazı aşamalardan sonra firmaların iflasına karar verilir.

İflas Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara iflas avukatı olarak aşağıdaki danışmanlık hizmetlerini, müvekkillerimize veririz:

• İflas masasına kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Borçlu adına konkordato işlemlerinin yapılması,
  • İflas durumu düzenlemesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Firmaların borç durumunun belirlenmesi,
  • İyileştirme projelerinin oluşturulması ya da düzenlenmesi,
  • İflas süreci ile ilgili plan taslağının oluşturulması,
  • Şirket kurtarma işlemleri,
  • İflas etmiş ya da etmek üzere olan şirketler adına birleşme işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • İflas eden şirketlerin satılma süreçlerinin yönetilmesi,
  • Şirket borçları ile ilgili yeniden yapılandırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi.

Ayrıca tüm iflas davalarını ve süreçlerini müvekkillerimiz adına yürütürüz. Ticaret mahkemelerine başvuruda bulunuruz ve süreci sonuna kadar takip ederiz.

İflas avukatı ücretleri ne kadar?

Danışmanlık ve vekalet ücretleri için bizleri hemen arayın.

Ankara’da iflas avukatını nasıl bulabilirim?

Alanında uzman ve deneyimli avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

İflas avukatı ne yapar?

Müvekkilleri adına iflas ve konkordato başvurularında bulunur. İcra ve haciz işlemlerini başlatır. İflas sürecinde müvekkillerine yardımcı olur.

İflas davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleri yetkili ve görevlidir.