Ankara ticaret avukatı

Ticaret Avukatı

Ticaret hukuku, ticari alanda faaliyet gösteren gerçek ve tüzel şirketler ile kamu kurumları ve bireyler arasındaki ilişkileri düzenler. Ankara ticaret avukatı ise ticaret hukuku kapsamında hizmet verir.

Ticaret Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara ticaret avukatı, ticaret ve şirketler hukuku konusunda deneyim kazanmış uzman kişidir. Hukuk fakültesi mezunu avukattır ve uzmanlık alanı olarak kendisine ticaret hukukunu seçmiştir.

Ankara ticaret avukatı uzmanlığı gereği, aşağıdaki davalara bakar.

Nispi Ticari Davalar

Her iki tarafın ticari faaliyetle ilgilendiği davalardır. Yani davanın tarafları ticaretle uğraşan gerçek ve tüzel kişilerdir. Nispi ticari davaların dayanağı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 4/1 maddesidir.

Nispi ticari davalarda, ticari işletmelerin faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan uyuşmazlıkların giderilmesi amaçlanır.

Nispi ticari davanın kabul edilebilmesi için kanun maddelerinde yer alan şartların gerçekleşmiş olması gerekir. Ayrıca borçlar kanununun 520. Maddesinde yer alan konular da nispi ticari davalara dahildir. Kanun maddesinde adi ortaklığı bulunan ortaklar arasındaki uyuşmazlıklar dava konusu edilir.

Borçlar kanunu ve ticaret kanununda belirtilmeyen gerçek kişi tacirleri ile ilgili davalar da ticari dava olarak kabul edilir.

Mutlak Ticari Davalar

Davaya konu olan kişilerin tacir olup olmadığına bakılmadığı dava türüdür. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununda mutlak ticari dava türleri detaylı bir şekilde sıralanmıştır:

• Sigorta acentelikleri ya da şirketlerle ilgili uyuşmazlık davaları (TTK 02-103),
  • Anonim şirketlere karşı açılan davalar (TTK 329-572),
  • Limited şirketlere karşı açılan davalar (TTK 573-644),
  • Kambiyo senetleri ile ilgili davalar (TTK 671-779),
  • Yolcu ve eşya taşımasından kaynaklı davalar (TTK 856-893, TTK 906-916).

Ayrıca Türk Ticaret kanununda belirtilen özel hükümlere ait davalar da söz konusudur. Bu hükümlerin ticari nitelik taşımasından dolayı açılan davalar, ticari dava sayılmaktadır. Mesela kooperatiflerle ve finansal kiralamalarla ilgili davalar bu duruma örnektir.

Özel hükümlerle ilgili davalar, ticaret mahkemelerinde görülebilir. Aksi durumlarda asliye hukuk ve sulh hukuk mahkemeleri davayı görmeye yetkilidir.

Özel kanun hükümlerine ait davalar:

• Kooperatifler kanununun 99. Maddesinde belirtilen hükümlerden kaynaklanan davalar,
  • Finansal kiralama ile ilgili davalar,
  • İflasla ilgili davalar ve
  • Odalar ve borsalar birliğinin üyelerine karşı uygulanan disiplin cezalarına karşı açılan davalar.

Yukarıdaki maddelerde sıralanmıştır.

Üçüncü Grup Ticari Davalar

Tacir olan kişilerin işletmeleriyle ilgili olan davalardır. Bir davanın üçüncü grup ticari dava olabilmesi için taraflardan birisinin işletmesinin olması yeterlidir. Diğer tarafta tacir olma şartı aranmaz.

Ankara’da Ticaret Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

01.01.2019 tarihinde kabul edilen zorunlu arabuluculuk kanununa göre, ticari davalarda kişiler dava açmadan önce arabuluculuk hizmeti almak zorundadır. Ankara hukuk bürosu olarak taraflar arasında dava öncesinde uzlaşma sağlamak adına arabuluculuk hizmeti sağlıyoruz.

Tarafların arabuluculuk hizmeti sonrasında anlaşamamaları durumunda, her iki taraf adına dava açma sürecini başlatıyoruz.

Ankara ticaret avukatı personelimizle, ticari davalarda müvekkillerimizin sonuna kadar yanında oluyoruz. Müvekkillerimiz adına dava dilekçesi hazırlayarak, mahkemenin istediği delilleri ve belgeleri, onlar adına tamamlıyor ve ilgili mahkemenin tevzi bürosuna teslim ediyoruz.

Ticari anlaşmazlıklarla ilgili tanıkların dinlenmesini sağlıyoruz. Karşı tarafın iddialarına karşı itirazlarımızı dile getiriyoruz.

Ankara ticaret avukatı olarak, gerçek ve tüzel kişilere, ticaret hukukuyla ilgili danışmanlık hizmeti veriyoruz. Ayrıca şirketlerin ticari sözleşmelerini hazırlamalarında yardım ediyoruz.

Uluslararası ticaret anlaşmalarında taraf oluyoruz ve müvekkillerimize hukuk danışmanlığı sağlıyoruz.

Uluslararası ticaret konusundaki anlaşmazlıkların giderilmesi için yerel ve yabancı mahkemelere başvuruda bulunuyoruz.

Ticaret Avukatı ile Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Ankara ticaret avukatı, müvekkili adına ticaret mahkemelerine dava dilekçesi hazırlar ve dilekçe ekine gerekli olan delilleri ve diğer belgeleri ekler. Böylece dava sürecini başlatmış olur. Davada tanık olarak dinlenecek kişilerin dava dilekçesinde adlarını ve diğer bilgilerini yazar.

Ankara ticaret avukatı, dava dilekçesinde eğer gerekiyorsa bilirkişi talebini de belirtir. Müvekkiliyle dava sürecini değerlendirir ve müvekkilinin savunmasını dava boyunca gerçekleştirir.

İlk derece mahkemelerinin verdiği kararlara itiraz ederek, dava dosyasının istinaf mahkemelerinde ve temyizde incelenmesini sağlar.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Uygulamada öngörülen süre yaklaşık olarak 1 yıldır. Ancak birçok nedenden dolayı dava süreci uzayabilir. Mesela bilirkişi raporlarının hazırlanması uzun sürebilir. Ya da adli tatil nedeniyle dava süreci uzayabilir. Tanıkların dinlenmesi ve delillerin yeterli olmaması durumunda da dava uzayabilir.

Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara ticaret avukatı olarak, aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlıyoruz:

• Müvekkillerimizin karşılaştığı gümrük sorunlarıyla ilgileniriz ve gümrük davalarına bakarız.
  • İthalatta haksız rekabetin önlenmesi adına gereken davaları açarız.
  • Türk parasının kıymetini koruma hakkındaki kanuna muhalefet edenler adına dava açarız ve dava sürecini sonuna kadar takip ederiz.
  • İlk derece mahkemelerinden sonuç alınamadığında, uluslararası tahkim yoluna başvurabiliriz.
  • Uluslararası ticari sözleşmelerden kaynaklanan uyuşmazlıkların giderilmesi adına yetkili mahkemelere başvururuz.
  • Ticari şirketlerin alım satımı işlemlerini gerçekleştiririz.
  • Müvekkillerimize ticaret hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti veririz.
  • Şirketlerin hisse devir işlemleri ve birleşmeleri konusunda yardımcı oluruz.
  • Ortaklık sözleşmelerinin hukuka uygun olarak hazırlanmasını sağlarız.
  • Kıymetli evrak hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümü adına gerekli davaları açarız.
  • Risk sermayesi konularındaki uyuşmazlıkları gidermede yardımcı oluruz.
  • Sermaye piyasalarından kaynaklanan uyuşmazlıkları dava açarak gidermeye çalışırız.
  • Kredi sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz.
  • Leasing sözleşmelerinin hazırlanmasına yardım ederiz. Ayrıca bu tür sözleşmelerden kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümüne çalışırız.
  • Ticari alacak davalarına bakarız.
  • Haksız rekabetten kaynaklanan davalarla ilgileniyoruz. Tazminat ve ceza davalarına müdahil oluyoruz.
  • Ankara avukat olarak, Cari hesaptan kaynaklanan alacakların tahsili için dava sürecini başlatıyoruz. Dava sonunda icra ve haciz işlemlerini başlatıyoruz.
  • Fatura alacaklarıyla ilgili davalara bakıyoruz. Ayrıca dava sonunda icra ve haciz işlemleriyle ilgileniyoruz.

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

Ticaret hukukundan kaynaklanan anlaşmazlıkların giderilmesi için açtığımız davalarla ilgili vekalet ücretleri için bizleri hemen arayın.

Ankara’da ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Ticaret hukuku ve davaları konusunda uzman ve deneyimli personelimizle sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret davalarını açar ve takibini gerçekleştirir. Şirketlere ve bireylere danışmanlık hizmeti verir. Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti sağlar.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Asliye ticaret mahkemeleri görevli ve yetkilidir.