Ankara trafik kazası avukatı

Trafik Kazası Avukatı

6047 sayılı karayolları trafik kanununda, trafik kazaları ve diğer konular hakkında detaylı düzenlemeler yer alır. Ankara trafik kazası avukatı ise bu kanuna ve ilgili diğer kanunlara istinaden açılan davalara müdahil olur.

Trafik Kazası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Ankara trafik kazası avukatı, iş hukuku konusunda uzman olan kişidir. Aynı zamanda trafik kazaları ve iş kazalarından kaynaklanan davalara müdahil olan kişidir.

Ankara trafik kazası avukatı, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıdaki davalarla ilgilenir.

Trafik Kazaları Davaları

Kaza sonucu yaralanma ya da ölüm meydana geldiğinde, mağdur olanların açtığı davadır. Trafik kazalarıyla ilgili davalar, aşağıdaki kişilere açılır.

Aracın sürücüsü: Kazada kusurlu olan aracın sürücüsüne karşı Borçlar kanunu madde 49’a istinaden tazminat davası açılabilir.

Aracın sahibi: Karayolları Trafik Kanunu madde 3’e göre aracın sahibi, kural olarak aracın işleteni olarak kabul edilir. Bu yüzden doğrudan kazaya karışmamış olsa bile sorumluluğu vardır. Aracın sahibine kazada mağdur olan kişi ya da kişiler, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 85/1’e istinaden tazminat davası açabilirler.

Aracın İşleteni: 2918 sayılı KTK madde 85/1’e göre aracın işleteni kabul edilen kişiye maddi ve manevi tazminat davası açılabilir. Mesela taksi sürücüsü, ruhsatın ve plakanın sahibi olan kişi adına taksiyi işletmektedir. Bir kazaya karışmış ve ağır yaralanmaya neden olmuştur. Bu durumda hem aracın sahibine, hem de aracı süren kişiye karşı dava açılabilir. Eğer aracın sahibi, araç üzerinde fiili hakimiyeti olmadığını ve araç üzerinde başka birisinin ekonomik olarak kazanç sağladığını yani aracı işleten olarak sıfatının bulunmadığını kanıtlayabilirse, ceza almaktan kurtulabilir.

Sigorta şirketleri: Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası) kapsamında, poliçenin içeriğine göre sigorta şirketleri trafik kazalarından sorumludurlar. Karayolları Trafik Kanunu madde 91’e istinaden sigorta şirketleri, sorumlu oldukları poliçeden dolayı maddi ve manevi tazminat ödeyebilirler.

İş Kazaları Davaları

İş kazaları ile ilgili davaların açılabilmesi için, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 13. Maddesine göre iş kazası sayılan hallerin gerçekleşmiş olması gerekir. Bu haller:

• İşçi, işyerinde bulunduğu sırada uğradığı her türlü ruhsal ve bedensel zararlardan dolayı iş kazası geçirmiş sayılır. İşçinin işyerinde ne şekilde zarar gördüğünün ya da öldüğünün hiçbir önemi yoktur. Kazanın işyerinde gerçekleşmiş olması yeterlidir. Mesela işçi çalıştığı sırada kalp krizi geçirirse, bu olay iş kazası olarak kabul edilir.
  • İşçi, işverenin görevlendirmesi sonucunda başka bir yerde çalışırken kazaya uğrarsa iş kazası yaşamış olur.
  • İşverene ait olan işle ilgili kendi nam ve hesabına çalışan kişilerin yaşadığı kazalar da iş kazası kapsamına girer. Mesela taşeron olarak çalışan işçilerin yaşadığı kazalar bu duruma örnek olarak verilebilir.
  • Emziren kadın işçi, çocuğuna süt verme zamanlarında kaza yaşarsa, iş kazası geçirmiş olur.
  • İşverence sağlanan araç ile başka bir yere giden işçi, gidiş ve gelişi sırasında kaza yaparsa, iş kazası gerçekleşmiş olur. Bu tarz kazalar, trafik iş kazası olarak adlandırılır.

Ankara’da Trafik Kazası Avukatı Hizmetini Genç Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Ankara hukuk bürosu olarak, iş ve trafik kazalarının meydana gelmesi durumunda müvekkillerimiz adına dava açma sürecini başlatırız. Dava açmadan önce, tarafların anlaşabilmesi mümkündür. Çünkü iş ve trafik kazlarında çoğunlukla maddi ve manevi tazminat söz konusudur. Ölüm ve ağır yaralanma dışında arabuluculuk hizmeti alarak, taraflar dava sürecine girmeden anlaşabilirler.

Trafik kazalarında müvekkillerimize delil toplamalarında yardımcı oluruz. Dava sürecini başlatmak adına dava dilekçesi hazırlayarak, toplanan delilleri dava dilekçesinin ekinde ilgili mahkemeye sunarız.

Sigorta şirketleri ile irtibata geçerek, müvekkilimiz adına sigorta şirketleri ile görüşürüz.

Trafik kazası tespit tutanağı tutulmasını sağlarız. Sürücü ve kazaya tanık olan kişilerin ifadelerini inceleriz.

Karakol tutanaklarını inceleyerek, itiraz etmemiz gereken noktaları tespit ederiz.

Müvekkillerimiz adına iş ve trafik kazalarına istinaden, maddi ve manevi tazminat davalarını açarız ve dava süreçlerini sonuna kadar takip ederiz.

Trafik Kazası Avukatı ile Trafik ve Kaza Davası Nasıl Açılır?

Ankara avukat, trafik ve iş kazalarında dava açmak için dava dilekçesi hazırlar. Eğer kaza ağır yaralanma ile sonuçlanmışsa aşağıdaki belgeleri tamamlamak suretiyle dava açma hazırlıklarına başlar:

• Trafik kazasına ait tespit tutanağı,
  • Olaya tanık olan sürücü ve diğer kişilerin ifadeleri,
  • Karakol tutanakları,
  • Alkol raporu,
  • Kaza yapan araçlara ait ruhsat fotokopileri,
  • Kazan yapan sürücülerin ehliyet ve nüfus cüzdanı fotokopileri,
  • Kaza yapan araçların plakaları,
  • Araç işletene ait ad ve adres bilgileri,
  • Araçlara ait sigorta poliçeleri,
  • Savcılık iddianamesinin fotokopisi.

Eğer trafik kazası ölümle sonuçlanmışsa, Ankara trafik ve kaza avukatı, aşağıdaki belgeleri mahkemeye sunmak üzere tamamlar:

• Kazada ölen kişilere ait otopsi raporu,
  • Kazada ölen kişilerin; kazançları, öğrenim durumları ve işleri hakkındaki bilgi ve belgeler,
  • Kazada ölen kişilerin, destekten yoksun kalan aile bireyleri hakkındaki bilgi ve belgeler,
  • Eğer kişi yaralanmışsa ve kaldırıldığı hastanede ölmüşse, hastane giderlerine ait bilgi ve belgeler,
  • Ölen kişilere ait cenaze ve defin işlemleriyle ilgili belgeler.

Eğer, Ankara trafik ve kaza avukatı, iş kazasıyla ilgili dava açacaksa, aşağıdaki belgeleri mahkemeye sunmak üzere temin eder:

• İş kazası meydana geldiği andan itibaren, işveren olayı SGK kurumuna bildirmek zorundadır. Kurum müfettişleri yaptıkları inceleme sonunda olayın iş kazası olup olmadığını tespit eder. Tespit tutanağı düzenlerle. Bu tutanak, mahkemede delil olarak kullanılır. Eğer işverenin olayı SGK kurumuna bildirmediği tespit edilirse, işveren kusurlu sayılı ve mahkemede bu durum göz önüne alınır.
  • Avukatın gerekçesini bildirerek dava dilekçesini hazırlaması ve ilgili belgeleri dava dilekçesine ek olarak koyması gerekir.
  • Eğer ağır yaralanma durumu söz konusu ise hastane raporları mahkemeye sunulmak üzere hazırlanır.
  • Ölüm durumunda ise polis tutanakları, cenaze ve defin işlemleriyle ilgili belgeler, dava dilekçesine ekine koyulur.

Yukarıda sıralanan tüm belgelerin tamamlanması ile birlikte ilgili mahkemeye dava açılır.

Trafik Kazası Davaları Ne Kadar Sürer?

Trafik kazalarıyla ilgili davalar ortalama olarak 1,5-3 yıl sürer. İş davaları ise ortalama olarak 6 ay ile 1 yıl arasında sürer. Aslında iş davaları yasada 6 ayda sonuçlandırılmalıdır. Eğer iş davası, öngörülen süreden daha uzun sürmüşse, mağdur olan kişinin devlete karşı tazminat davası açma hakkı doğar. Bireysel başvuru yapılarak, tazminat davası açılabilir.

Ankara Trafik Kazası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Ankara trafik ve kaza avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize veririz:

• Trafik kazalarında; aracın sürücüsüne, aracın sahibine ve sigorta şirketlerine dava açarız.
  • Müvekkilimiz adına trafik kazlarında toplanması gereken belgeleri tamamlarız. Tanık ifadelerini inceleriz ve müvekkilimiz adına mahkemede bu ifadeleri kullanırız.
  • Ankara trafik ve kaza avukatı olarak, trafik kazalarındaki sigorta poliçelerini inceleriz.
  • Müvekkilimiz adına iş ve trafik kazaları ile ilgili maddi ve manevi tazminat davalarını açarız.
  • İlk derece mahkemelerinde verilen kararlara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatırız.

Trafik kazası avukatı ücretleri ne kadar?

İş kazaları ve trafik kazaları ile ilgili vekalet ve danışmanlık ücretleri için bizleri mutlaka arayın.

Ankara’da trafik kazası avukatını nasıl bulabilirim?

Trafik ve iş kazaları konusunda deneyimli ve uzman avukatlarımızla sizlere her zaman yardım etmeye devam ediyoruz.

Trafik ve kaza avukatı ne yapar?

İş ve trafik davalarını açarak müvekkili adına takip eder. Kazalardan dolayı meydana gelen maddi ve manevi hasarlar için tazminat davası açar ve takip eder. Arabulucu ve danışmanlık hizmeti sağlar.

Trafik ve kaza davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri, Asliye hukuk ve ticaret mahkemeleri yetkili ve görevlidir.